با حضور مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در مشهد مقدس انجام شد:

آغاز اولین دوره آموزشی مهارتی طرح توانمندسازی مدرسان اردویی سراسر کشور

مشهد(پانا)- با حضور مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا و مدیرکل آموزش و رورش خراسان رضوی اولین دوره آموزشی مهارتی طرح توانمندسازی مدرسان اردویی سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۶۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اولین دوره آموزشی مهارتی طرح توانمندسازی مدرسان اردویی سراسر کشور

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: بر طبق راهکار 8/8 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می تواند در هنگام بحران و حوادث گوناگون مانند سیل و زلزله در حوزه های مختلف امداد رسانی و خدمت رسانی نماید و این دوره در این راستا برگزار می شود.

وی افزود: اولین دوره آموزشی مهارتی طرح توانمندسازی مدرسان اردویی با حضور 304 نفر از فعالان این حوزه در سراسر کشور با هدف اینکه این افراد بتوانند در هنگام بحران به عنوان یک رهبر عمل کنند و هم اینکه دانش آموزانی تربیت کنند تا در شرایط بحرانی و سخت بتوانند خدمت رسانی نمایند.

رمضانی تصریح کرد: دوره فوق در حال حاضر به صورت آزمایشی برگزار می شود و تا سه سال آینده در کل کشور فراگیر می شود.

همچنین در انتهای این مراسم سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: این دوره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه سومین عامل مرگ و میر در کشور حوادث رانندگی است نقش مدرسان اردویی کشور در این زمینه حائز اهمیت است.

وی افزود: 17 هزار و 183 نفر از هموطنان ما در حوادث رانندگی سال گذشته جان باخته اند و 365 هزار نفر نیز در این تصادفات مصدوم شده اند که حتما این آمار باید کاهش یابد.

جهانی تصریح کرد: 12 درصد افرادی که در تصادفات رانندگی کشته می شوند کودکان هستند و برگزاری این دوره ها در فرهنگ سازی و کاهش این امار می تواند بسیار موثر و مفید باشد.

قابل ذکر است در پایان این مراسم از 19 جلد کتاب راهنمای عمل دوره های اردویی دانش آموزی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار