تکالیف پایه ابتدایی باید مهارت محور و دارای ابعاد تربیتی باشد

ارومیه (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: توجه به تکالیف مهارت محور و دارای ابعاد تربیتی جزو اصلی ترین اقدامات کلاسهای درس پایه ابتدایی است.

کد مطلب: ۹۶۶۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تکالیف پایه ابتدایی باید مهارت محور و دارای ابعاد تربیتی باشد

«میرصادق جامعی» صبح امروز در کارگاه کیفیت بخشی پایه اول ابتدایی ناحیه یک ارومیه اظهار داشت: آموزگاران ابتدایی پایه گذاران علم و تربیت در جوامع هستند .

وی با بیان اینکه کیفیت بخشی به امر آموزش باید از پایه اول ابتدایی آغاز گردد؛ افزود: در دل آموزش، اصل و اساس دوره ابتدایی است و اساس دوره ابتدایی نیز پایه اول ابتدایی است.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد تخصص ،تعهد، دانش افزایی و بالا بردن سطح کارایی و ارتقای سطح توانمندی در کارگاه ها ی کیفیت بخشی صورت می پذیرد.

این مقام مسئول گفت: توانمندی تحقق نمی یابد مگر اینکه بحث خود ارتقایی اتفاق بیفتد و انتظار بر اینست که آموزگاران، مهارت هایی چون تعامل و نحوه ارتباط را قبل از آموزش دروس به دانش آموزان آموزش دهند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ادامه داد: تعامل بین آموزگاران ابتدایی و اولیا یکی از شروط اصلی شناخت تفاوتهای فردی دانش آموزان است.

جامعی با بیان اینکه آموزگاران پایه اول ابتدایی باید از متخصص ترین و خبره ترین افراد انتخاب شوند؛ اذعان کرد: ماندگارترین خاطرات از آموزگاران پایه اول ابتدایی است و می تواند از لحاظ شخصیتی و مهارتهای زندگی و اجتماعی سرنوشت ساز باشد .

وی افزود: آموزگاران، از کلاس های همدیگر بازدید داشته باشند و با حضور در کلاسها ی یکدیگر از تجربیات هم استفاده کنند.

جامعی، آشنایی با روشهای مناسب تدریس، فن آوریهای نوین، کتب درسی و روشهای تدریس آنها،فرصتهای یادگیری در طراحی آموزشی، اهداف عالی آموزش و پرورش و نحوه استفاده از مواد و ابزار آموزشی را برای آموزگاران ضروری دانست.

وی با بیان اینکه پوشه کار معلم باید نشان دهنده ی رشد دانش آموز باشد؛ بیان کرد: آموزگار ابتدایی باید مطالعات روانشناسی و علاقه به ارتباط با کودکان داشته باشد و در ارتباط با اولیا و دانش آموزان صبور باشد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: پایدارترین یادگیری از طریق بازی است بازی دنیای کودکان است.

این مقام مسئول اظهار داشت: توجه به تکالیف مهارت محور، مهارتی که بعد تربیتی داشته باشد، جزو اصلی ترین اقدامات کلاسهای درس پایه ابتدایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار