شناسایی اولیای بیسواد سیاست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی است

ارومیه (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در برنامه زنده تلویزیونی اِئویمیز به تشریح فعالیت های سوادآموزی پرداخت و گفت: سیاست معاونت سواداموزی استان در سال جاری شناسایی اولیای بیسواد است.

کد مطلب: ۹۶۶۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی اولیای بیسواد سیاست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی است

علی اکبر صمیمی ضمن تبریک آغاز امامت حضرت مهدی (عج گفت: دغدغه مقام معظم رهبری ریشه کنی بی سوادی در کشور می باشد لذا بر همه ما واجب است به فرمایش مقام معظم رهبری لبیک بگوییم واین کار بزرگ را به سر انجام برسانیم .

صمیمی با بیان اینکه سیاست معاونت سواداموزی استان در سال جاری شناسایی اولیای بیسواد است؛ گفت: توسعه مراکز یادگیری محلی به جهت سوادآموزی و مهارت آموزی در دستور کار قرار دارد.

معاون سوادآموزی استان با اشاره به اینکه وظیفه معاونت سوادآموزی استان شناسایی، جذب و نگهداشت بیسوادان برای آموزش است؛ گفت: خواندن با خانواده، حلقه های کتاب خوانی، نماز کلید بهشت، طرح آموزش icdl از جمله طرح هایی هستند که توسط معاونت سوادآموزی اجرا می شود.

وی با اشاره به دوره های سه گانه سوادآموزی گفت : دوره سوادآموزی معادل سوم ابتدایی، دوره انتقال معادل ششم بوده و دوره تحکیم بمنظور جلوگیری از رجعت به بیسوادی است.

این مقام مسئول ضمن بیان این مطلب که ریشه کنی بیسوادی نیازمند عزم همگانی بوده و دستگاه های اجرایی باید همراه آموزش و پرورش باشند؛ گفت : تمام تلاش همکاران آموزش و پرورش استان این است که مبادی بیسوادی را در دوره ابتدایی مسدود شود.

صمیمی اظهار داشت: سرانه هزینه تمام شده برون سپاری در سال 98 برای دوره سوادآموزی 792هزار تومان، برای دوره انتقال 930هزار تومان و برای دوره تحکیم 161هزار تومان می باشد .

وی خاطر نشان کرد: هدف از گسترش سواد در جامعه ازبین بردن فقر فرهنگی و اقتصادی و پیشرفت جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار