مراسم نکو داشت دکتر برزگر جلالی چهره ماندگار پزشکی دراردبیل

اردبیل (پانا) - به همت بنیاد ملی نخبگان و شورای فرهنگ عمومی اردبیل, مراسم نکوداشت استاد داروسازی محمد برزگر جلالی چهره ماندگار پزشکی کشور برگزار شد .

کد مطلب: ۹۶۶۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مراسم نکو داشت دکتر برزگر جلالی چهره ماندگار پزشکی دراردبیل

در این مراسم ،نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به از خودگذشتگی نخبگانی که خدمت به مردم و میهن را بر رفاه و دنیاپرستی ترجیح می‌دهند گفت: قدرشناسی از اینگونه افراد کمترین وظیفه هر ایرانی است.

دکتر پزشکیان افزود: جامعه ما اکنون نیازمند انسان‌های فرهیخته وخدمتگزاری‌ است که عالم وکار دانند و در کشور خود مانده وبه مردم خدمت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز با بیان اینکه ایران قرن‌ها قبل در دنیا از عظمت و تمدن بی‌نظیر برخوردار بوده است، گفت : برای بازگشت به تمدن،شکوه و هیبت گذشته نیازمند قدردانی و معرفی فرهیختگان ، نخبگان و خادمان مردم این مرز و بوم به نسلهای جدیدوالگو سازی از آنهاهستیم.

آیت الله سیدحسن عاملی افزود: در چندقرن گذشته ایران به واسطه بی‌لیاقتی حاکمان، عظمت و شکوه خود را به تدریج از دست داد، به گونه‌ای که باوجود سرآمد بودن ایران زمین در پرورش پزشکان و دانشمندان ، در دوره حکومت پهلوی شاهد حضور پزشکان جنوب شرق آسیا برای طبابت در شهرهای مختلف کشور بودیم.

او از دکتر محمد برزگر جلالی به عنوان پزشک و دانشمند فرهیخته یاد کرد که به خاطر برخورداری از تقوای الهی و موازین انسانی نه تنها در علم پزشکی بلکه در دیگر علوم و ادبیات نیز از تبحر فراوان برخوردار است.

دکتر ضیا رییس انجمن داروسازان ایران نیز گفت: علم داروسازی در ایران در نیم قرن گذشته با تلاش و ازخودگذشتگی انسان‌هایی مانند دکتر برزگر جلالی‌ها با شتاب راه رشد وپیشرفت را پیموده است طوریکه یافته‌های دانشمندان داروساز ما برای مراکز داروسازی دنیا مهم ،مفید و موثراست.

دراین مراسم، پیام تقدیردکتر سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور و رییس بنیاد علمی نخبگان ایران خطاب به دکتر محمد برزگر جلالی قرائت شد.

دکتر برزگر جلالی هم در سخنان کوتاهی گفت: بنده به غیر از انجام وظیفه هیچ کار مهمی نکرده ام واگر کوتاهی داشته ام امیدوارم مردم مرا ببخشند.

دکتر محمد برزگر جلالی در سال 1324 در اردبیل دیده به جهان گشود و پس از پایان تحصیلات ابتدایی و متوسطه در دانشکده داروسازی دانشگاه تهران با رتبه نخست پذیرفته شد.

او سالها به عنوان یک محقق و شخصیت علمی در زمینه علم داروسازی در نقاط مختلف ایران خدمت کرده وعلاوه بر ایران در کشورهای مختلف دنیا دانشمندی شناخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار