وزیر آموزش و پرورش: سرچشمه همه موفقیت‌ها در عرصه ورزش درون مدارس شکل می‌گیرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش سرچشمه همه موفقیت‌ها در عرصه ورزش را مدرسه دانست و تاکید کرد که ورزش به اندازه دیگر حوزه‌ها در آموزش و پرورش دارای اهمیت است.

کد مطلب: ۹۶۶۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: سرچشمه همه موفقیت‌ها در عرصه ورزش  درون مدارس شکل می‌گیرد

آیین افتتاحیه کشوری ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاونان تربیت‌بدنی و پرورشی و فرهنگی و روسای فدراسیون‌های ورزشی کشور در مدرسه شهدای پاسداران برگزار شد.

محسن حاجی‌میرزایی در این آیین گفت: «امروز برای تحول و پیشرفت کشور همه احساس مسئولیت می‌کنند، هر کس تلاش می‌کند تا کاستن از رنج مردم را در دستور کار خود قرار دهد. در حقیقت نبض زندگی و‌ قلب پیشرفت در مدرسه‌ها شکل می‌گیرد. آینده به‌دست دانش‌آموزان شکل می‌گیرد.»

او ادامه داد: «برای حفظ آرامش و امنیت مردم و پیشرفت و رفاه مردم باید توجه‌ها به مدارس معطوف شود.»

حاجی‌میرزایی افزود: «در مدرسه تربیت اتفاق می‌افتد، آدم‌ها تمرین می‌کنند عمل می‌کنند و آماده می‌شوند. یکی از وجوه مهم در مدارس تحرک زیستی و تربیت‌بدنی و شادابی و نشاط است.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «برای ما ورزش اهمیت زیادی دارد هم از حیث سلامت، نشاط و شادابی و ... . امروزه متاسفانه با پدیده کم‌تحرکی مواجه هستیم که تهدیدکننده است ولی ورزش به جنگ کم‌تحرکی می‌‌رود. شاید یکی از مهمترین ظرفیت‌های که باعث امید و نشاط به جامعه بشود ورزش است. سرچشمه همه موفقیت‌ها در عرصه ورزش درون مدرسه‌ها شکل می‌گیرد.»

حاجی‌میرزایی افزود: «ما در سایر وجوه تربیت هم به ورزش نیازمندیم. امروزه این باور وجود دارد که ظرفیت‌های اجتماعی، تمرین موفقیت و‌ شکست، مقاومت و پشتکار همه در پرتو ورزش شکل می‌گیرد و نه‌تنها شادابی تن بلکه بلوغ اجتماعی هم با آن شکل می‌گیرد و مهارت‌ها بالاتر می‌رود تا در سایر درس‌ها هم دانش‌آموزان موفق باشند.»

او ادامه داد: «ورزش می‌تواند منش‌های پهلوانی و اخلاق پهلوانی را هم افزایش می‌دهد. ورزش امروز به یک عنصر اساسی در آموزش و پرورش ما تبدیل شده است و به اندازه دیگر حوزه‌ها هم اهمیت دارد. خوشبختانه در این مسابقات استعدادهای خوبی شناسایی خواهد شد که ورزش کشور و تمام کشور از آن بهره‌مند خواهند شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار