اجرای پویش نه به پلاستیک در مدارس زبرخان

زبرخان (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش زبرخان در همایش نه به پلاستیک مدارس زبرخان عنوان کرد: پویش نه به کیسه‌های پلاستیکی نباید در حد شعار باقی بماند.

کد مطلب: ۹۶۶۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای پویش نه به پلاستیک در مدارس زبرخان

رئیس اداره آموزش و پرورش زبرخان در مراسم پویش نه به پلاستیک، که در دبیرستان بنت الهدی صدر روستای باغشن برگزار شد،گفت: یکی از مهمترین راهکارها برای بهبود محیط زیست، فرهنگ‌سازی و اجرای برنامه‌های این چنینی است.

سید مجتبی تاراش بابیان اینکه این اقدام فرهنگی باید در جامعه نهادینه شود و برای تحقق این امر باید پویش و برنامه های مستمر ادامه داشته باشد، افزود: از این فعالیت ها می توان به عنوان یک شروع استفاده کرد و این روزها می توانند به عنوان روزی برای اطلاع رسانی، هشدارها و راه حل ها خودنمایی کنند.

وی با اشاره به آسیب زباله های پلاستیکی به محیط زیست، ادامه داد: پلاستیک ها سلامت انسان را به خطر انداخته تا جایی که می توان گفت هوا، غبار، آب و غذا می توانند به راحتی ما را در معرض مواد شیمیایی موجود در پلاستیک ها قرار دهند زیرا مواد بکار رفته در آن در طبیعت جذب نشده و بخشی از آن وارد مواد غذایی می شود.

تاراش با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که امروزه دشمن جنگ اقتصادی به راه انداخته است خاطرنشان کرد: امروزه باید در جامعه فرهنگ سازی شود، باید از تولیدات داخلی حمایت شود و از همه مهمتر از اسراف بپرهیزیم و صرفه جویی را سرلوحه کارمان قرار دهیم، مانند این آموزشگاه که پویش نه به پلاستیک را راه انداخته و علاوه بر جلوگیری از اسراف و هزینه بی رویه زباله های پلاستیکی به طبیعت خود نیز کمک بزرگی کردیم و به شما دانش آموزان بابت این کار بزرگ افتخار می کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار