طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نرخ اشتغال را بهبود می‎بخشد

شهرکرد (پانا) - مدیرکل امور بانوان و استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار از طرح‌های موثر در بهبود نرخ اشتغال و افزایش سطح رفاه زنان است که دولت در استانها از آن حمایت می‌کند

کد مطلب: ۹۶۶۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد

مرضیه جلیل‌پور روز جمعه در بازدید از کارگاه آموزش قالیبافی زنان که در قالب اجرای طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار فعال شده است، افزود: بهبود معیشت، افزایش سطح رفاه و درآمد زنان سرپرست خانوار و جلوگیری از ورود آنها به نهادهای حمایتی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
وی با اشاره به نقش آموزش در رونق اشتغالزایی تصریح کرد: تسهیلات به تنهایی نمی‌تواند منجر به اشتغالزایی شود بلکه آموزش­ از شاخص‌های مهم در این حوزه است که باید بیش از پیش به آن توجه داشت.

جلیل‌پور ادامه داد: بازاریابی، اتصال به بازارهای محلی در سطح استان و کشور، برندسازی و استانداردسازی محصولات نیز دیگر از موارد مهمی است که انتظار می‌رود در این طرح ملی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان و استانداری چهارمحال و بختیاری با ارزیابی مطلوب از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان، خاطرنشان کرد: امید می‌رود با اجرای صحیح این طرح نرخ اشتغال بانوان استان در آینده نزدیک تغییر پیدا کند.

هم اکنون ۵ درصد جمعیت و ۱۱ درصد خانوارهای چهارمحال و بختیاری زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند که ۵۵ درصد این خانوارها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

بنا بر اعلام کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست امسال برای یک هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان این نهاد زمینه اشتغال فراهم شده و ۹۴۲ نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند.

طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال اجرا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار