امام جمعه فیروزکوه:ما اهل مذاکره و منطق هستیم و به دنبال بمب هسته ای نیستیم

فیروزکوه (پانا) - امام جمعه فیروزکوه در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: ما با کسی جنگ نداشتیم و نخواهیم داشت اما اگر دشمن بخواهد به مملکت ما آسیب وارد کند جبهه مقاومتی پاسخ دندان شکنی به دشمنان خواهد داد.

کد مطلب: ۹۶۶۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه فیروزکوه:ما اهل مذاکره و منطق هستیم و به دنبال بمب هسته ای نیستیم

حجت الاسلام امیری ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه هفدهم آبان نود وهشت اظهار داشت: روزگاری که اگر در دنیا کسب تقوا نکنیم حسرت به سراغ ما می آیدو در قیامت حتی مومنین هم حسرت می خوردند که چرا در دنیا بیشتر از این عبادت نکردند.

این مقام مسئول افزود: امروز در دورترین نقاط دنیا رهبر و ولی فقیه ما انسانهای شیعه و علاقه مند و مطیع داردو کسانی که به خارج از کشور سفر کردند شاهد هستند که تصاویر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در منازل مردمان خارج از کشور دیده می شود.

حجت الاسلام ارجمندی گفت:شاید بعضی از ما به خود اجازه ندهیم که تمثال این امامان بزرگوار را (امام راحل و مقام معظم رهبری) را در منازل خود داشته باشیم و این بی تقوایی است و باید بدانیم که برای اسلام خونها ریخته شده و امروز اسلام به دستِ ما رسیدو بنا بر این جا دارد که ما بیشتر و بهتر نسبت به عهد خود وفادار باشیم.

او خاطر نشان کرد: امروزه متولیان فرهنگی وظیفه دارند علاوه بر تعلیم به تربیت فرزندان بپردازند و عزیزان دانش آموز را که آینده سازان مملکت هستند را در فرصتهای متعدد و متفاوت به مجالسی که در آنجا از اخلاق و ایمان و تقوا صحبت می شود دعوت کنند تا فرزندانی عالِم عامل پرورش پیدا کنند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه با اشاره به هفته وحدت که در انقلاب اسلامی توسط امام راحل ایجاد شد ،اذعان داشت:: دشمنان در هر زمانی هستند و هدفشان ایجاد اختلاف میان گروهها و بهره برداری از این اختلاف است که این امر سیاست انگلستان است و مسلمانان باید بدانند که نباید در میان خود اختلاف داشته باشند، کسی حق ندارد در هفته وحدت نسبت به مذهب و دین دیگری تعرضی داشته باشد اما امروزه در عرصه های مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی و... دشمنان بر علیه مسلمانان عمل می کنند و مسلمین را به جان یکدیگر می اندازند.

او بیان داشت: مسئله ای که در لبنان و عراق و امروز هم در کویت مطرح است این است که مسلمانان نسل کشی می کنند و دشمنان در میان مسلمانان اختلاف و تفرقه ایجاد کرده اند و با این کار می خواهند نگاه ایران را نسبت به عراق و بالعکس و نگاه عراق را نسبت به ایران بد کنندوهفته وحدت به عنوان نماد وحدت است و خداوند به ما فرمودندکه با یکدیگر خوب باشیم و ما با کسی جنگ نداشتیم و نخواهیم داشت اما اگر دشمن بخواهد به مملکت ما آسیب وارد کند یقین بدانند که جبهه مقاومتی که امروز ایجاد شد پاسخ دندان شکنی به دشمنان خواهند داد.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره پانزدهم آبان سال جاری برداشتن گام چهارم برجام گفت: اگر چه به گفته بعضی از دوستان انقلابی گامهای بسیار ظریف و کوتاه و در مدت زمان دیر برداشته می شود اما گام چهارم را برداشتیم لازم بود کشوری که مانند اروپا که جیره خوار و نوکر آمریکا است بدانند که هدف از برجام این بود که ما به دنیا بگوییم ما اهل مذاکره و منطق هستیم و به دنبال بمب هسته ای نیستیم زیرا اسلام و شرع مقدس قبول ندارد که ما سراغ بمب اتم برویم و مردم ما از بمب اتم به مراتب اتمی تر هستند زیرا ایمان دارند وهشت سال دفاع مقدس بدون امکانات در مقابل تمام دنیا ایستادگی کردیم و در نهایت پیروز شدیم.

حجت الاسلام امیری ارجمند با اشاره به ایجاد مشکلاتی توسط بعضی قوانین در ادارات خاطر نشان کرد: شایسته است قوای سه گانه اعم از مجلس شورای اسلامی که قانون گذاری می کنند باید برای قوانینی که برای ادارات مشکل ایجاد می کند تدبیر کنند، بله بعضی از قوانین برای بعضی از استانها قابل اجرا است اما اگر ما بخواهیم حریم نگهداری و بحث آزاد سازی حریم رودخانه و جاده را اجرا کنیم باید بعضی از دهستانهایمان را به طور کلی خالی از سکنه کنیم.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه درخصوص تکریم ارباب رجوع تصریح کرد: مگر با پشت میز نشستن می توان پاسخگوی ارباب رجوع بود، بنده به مدیران و کارمندان شهرستان میگویم که با ارباب رجوع برخورد درستی داشته باشند.

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار