طرح ملی دستیابی به وزن مطلوب دانش آموزان دارای اضافه وزن در استان هرمزگان کلید خورد

هرمزگان(پانا)- مدیر آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: برای مقابله با چاقی و اضافه وزن در دانش آموزان، طرح دستیابی به وزن مطلوب و تناسب اندام در دانش آموزان دارای اضافه وزن با شروع کارگاه آموزشی مجریان این طرح در استان هرمزگان آغاز شد.

کد مطلب: ۹۶۶۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی دستیابی به وزن مطلوب دانش آموزان دارای اضافه وزن در استان هرمزگان کلید خورد

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، موسی دادی زاده سرخائی در کارگاه آموزشی دستیابی به وزن مطلوب و تناسب اندام در دانش آموزان دارای اضافه وزن که به میزبانی دبستان ۱۳ آبان ناحیه یک بندرعباس برگزار می شد، اظهار داشت: باتوجه به تغذیه نامناسب،کم تحرکی و نداشتن برنامه مستمر فعالیت ورزشی در زندگی روزمره افراد جامعه خصوصا در قشر دانش آموز، تناسب جسمانی مطلوبی مشاهده نمی گردد.
وی اضافه کرد: در این راستا پنج استان کشور و با همکاری دانشگاه شهید رجایی تهران و دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، مجری طرح دستیابی به وزن مطلوب و تناسب اندام در دانش آموزان دارای اضافه وزن شده اند .
این مسئول با بیان اینکه شورای راهبردی طرح دستیابی به وزن مطلوب و تناسب اندام در بین دانش آموزان دارای اضافه وزن در استان هرمزگان نیز تشکیل شده است، گفت: این شورا مطابق دستورالعمل وزارت به مدت شش ماه با برنامه هائی نظیر شناسائی دانش آموزان دارای اضافه وزن، مشاوره های هفتگی دانش آموزان مبتلاء در زمینه فعالیتهای ورزشی و تغذیه ای ، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه والدین آنها ، تدوین برنامه مناسب ورزشی و همچنین برنامه تغذیه سالم برای این دانش آموزان و برگزاری کارگاه های آموزشی، در راستای کاهش معضل اضافه وزن و چاقی اقدام می کند.
دادی زاده ادامه داد: استان هرمزگان بصورت پایلوت ۱۵ مدرسه در ناحیه یک و با حضور حدود بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز دختر در سه دوره ابتدایی،متوسطه اول ومتوسطه دوم وبا مشارکت کارشناسان تربیت بدنی، دبیران ورزش،مدیران مدارس، معاونین پرورشی و تربیت بدنی،اولیا و کارشناسان تغذیه دانشگاه علوم پزشکی انجام می دهد.
دکتر مجید کاشف رئیس دانشکده تربیت بدنی وفعالیت های ورزشی دانشگاه شهید رجائی تهران در ادامه این جلسه اظهار داشت: در سال های اخیر معضل اضافه وزن در کودکان و نوجوانان رشد قابل توجهی پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه ۲۶ نوع بیماری ریشه در چاقی دارند، افزود: براساس نظر کارشناسان علوم تغذیه، چاقی در دوران کودکی و نوجوانی زمینه ساز ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی-عروقی، سرطان و عوارض جسمی و اجتماعی در بزرگسالی است.
کاشف ادامه داد: چاقی در کودکان و نوجوانان عواقب نامطلوبی همچون کم خوابی، نداشتن اعتماد به نفس، اضطراب و افسردگی را در پی دارد که این مسائل بر روابط اجتماعی و تحصیلی دانش آموزان تاثیر می گذارد که برهمین اساس تفاهم‌نامه طرح مداخله دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاق بین مدیر کل محترم دفتر تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش و دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شهید رجایی امضا شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار