نیاز هزار و ۱۰۰ خانوار به اسکان اضطراری

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر درباره آخرین از ارزیابی ۸۰ روستا در مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت هزار و ۱۰۰ خانوار در مناطق زلزله‌زده نیاز به اسکان اضطراری دارند.

کد مطلب: ۹۶۶۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
نیاز هزار و ۱۰۰ خانوار به اسکان اضطراری

به گزارش روابط عمومی هلال احمر، علی‌اصغر پیوندی، رییس جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضع امداد رسانی در مناطق زلزله زده گفت: به دنبال زلزله ۵.۹ ریشتری ۳۴ تیم عملیات امداد و نجات و آواربرداری در ساعات اولیه اعزام شدند. تاکنون نیز عملیات امداد و نجات و آواربرداری در حال انجام است.

وی ادامه داد: در اولین ساعات صبح امروز ۲ فروند بالگرد به منطقه زلزله زده اعزام شده است. متاسفانه ۵ نفر فوت شده‌اند و ۳۴۸ نفر مصدوم شده‌اند که بیشتر مصدومان به دلیل ترس ناشی از زلزله و در هنگام فرار دچار مصدومیت شده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه زلزله در ۶ شهر و ۱۴۵ روستا احساس شده‌است، تصریح کرد: تاکنون ۶۰ درصد عملیات اسکان در روستاهایی که خسارت بیشتری دیده‌اند، انجام شده است و چادر در بین خانوارها توزیع شده است. البته هزار و ۱۰۰ خانوار نیاز به اسکان دارند و با توجه به پس‌لرزه‌ها خانواده‌ها باید در چادر‌ها اسکان داشته باشند.

پیوندی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ روستا مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند گفت: امیدواریم بتوانیم سریعتر دیگر روستاها را نیز مورد ارزیابی قرار داده و بسته غذایی و اقلام امدادی در بین آسیب دیدگان توزیع کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار