انهدام یک پهپاد «متجاوز خارجی» در آسمان ماهشهر

استاندار خوزستان: لاشه پهپاد منهدم شده از لای نیزارها پیدا شده است

تهران (پانا) - پدافند هوایی ارتش  یک فروند پهپاد ناشناس را در بندر ماهشهر مورد اصابت قرار داده است.

کد مطلب: ۹۶۶۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
انهدام یک پهپاد «متجاوز خارجی» در آسمان ماهشهر

انهدام این پهپاد ناشناس توسط ارتش جمهوری اسلامی بامداد جمعه و در حوالی بندر امام رخ داده است.

خبرگزاری تسنیم در همین زمینه نوشته که سامانه‌ای که به سمت پهپاد شلیک کرده، سامانه مرصاد بوده است.

تالحظه نگارش این گزارش منابع رسمی جزئیاتی از این ماجرا و اینکه پهپاد مذکور متعلق به چه فرد یا کشوری بوده است، اعلام نکرده‌اند.

در همین زمینه غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان جزئیاتی را از انهدام پهپاد توسط ارتش جمهوری اسلامی ارائه و اظهار کرد: «در نخستین ساعات اولیه بامداد جمعه یک فروند پهپاد ناشناس وارد حریم شهرستان ماهشهر شد که بلا فاصله پدافند ارتش جمهوری اسلامی وارد عمل شد. پدافند قرارگاه جنوب غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در ماهشهر با شلیک موشک این پهپاد ناشناس را ساقط کرده که لاشه آن در نیزارهای اطراف ماهشهر سقوط کرد.»

او در جریان گفت‌وگوی خود با باشگاه خبرنگاران جوان افزود: «هم‌اینک لاشه این پهپاد توسط نیروهای نظامی و امنیتی از لای نیزارها بیرون کشده شده و کارشناسان تحقیقات از آن را آغاز کرده‌اند. پهپاد یاد شده به طور قطع مربوط به کشورهای دیگر است و نتایج بررسی‌های کارشناسان نیز پس از مشخص شدن در اختیار مردم قرار میگیرد.»

جزئیات انهدام «پهپاد متجاوز خارجی»

امیر سرتیپ ستاد علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش درباره انهدام این پهپاد اظهار کرد: «بامداد امروز یک فروند پهپاد متجاوز توسط سامانه‌های بومی نیروی پدافند هوایی ارتش مستقر در منطقه عمومی ماهشهر تحت هدایت شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی کشور منهدم شد. این اقدام قاطع و شلیک موشک در واکنش به تجاوز یک فروند پهپاد متجاوز خارجی به حریم هوایی کشورمان بوده است و پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد.»

او همچنین خاطرنشان کرد: «ما بارها اخطار داده‌ایم که شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با آمادگی کامل، قاطعانه با هرگونه تجاوز به حریم هوایی کشور پاسخ خواهد داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار