اجرای طرح مصباح الهدی در مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری

شهرری (پانا) - مدیر آموزش وپرورش ناحیه دو شهرری  از اجرای طرح «مصباح‌ الهدی» یا امام‌ شناسی و سبک زندگی اسلامی درمدارس منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۶۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح مصباح الهدی در مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری

علی یزدان پناه مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری در این رابطه اظهار داشت: با توجه به تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر ضرورت شناخت چهارده‌ معصوم (ع) و کاربردی کردن آموزه‌های آن ائمه اطهار(ع)، این طرح درمدارس بامحوریت سیره عملی امام حسن عسگری (ع) اجرا می‌شود.

او در خصوص اهداف این طرح گفت: اهداف این طرح شامل ترویج سبک زندگی اسلامی، ایرانی با بهره گیری اززندگی چهارده معصوم (ع)، آشنایی همه جانبه دانش‌آموزان و فرهنگیان با زندگی‌نامه چهارده معصوم(ع)، شناخت سیره عملی و اخلاقی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و به‌کارگیری آن در زندگی و ... است.

او درادامه افزود: همچنین توسعه و تعمیق بصیرت دانش‌آموزان، به منظور مقابله با بدعت‌ها، خرافات و تهاجم فرهگی دشمنان، تقویت و تعمیق اعتقادات دینی و ایجاد فضای انس و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بین دانش‌آموزان و ایجاد روحیه مطالعه، تحقیق و پژوهش در زمینه سبک زندگی پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار (ع) را از دیگر اهداف اجرای طرح «مصباح الهدی» در مدارس میباشد.

یزدان پناه ادامه داد: تمام مدارس با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود اقدام به معرفی همه جانبه امام حسن عسگری (ع) می‌کنند و فعالیت‌های امام‌شناسی خود را در موضوعاتی چون زندگی‌نامه ، کرامات، حکایات، داستان‌های کاربردی، احادیث و روایات و سبک زندگی،‌ متمرکز کرده و در این مسیر از راهها و روش‌های مختلفی مانند تحقیق و پژوهش، مسابقه، نقاشی و دلنوشته، جلسات پرسش و پاسخ استفاده و از ابتکارات و خلاقیت‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان نیز بهره می‌گیرند.

او بیان داشت: پیش بینی می شود که بیش از پنجاه هزار دانش آموز در اجرای طرح معنوی مصباح الهدی مشارکت داشته باشند.

/خبرنگار:،جوادتلطفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار