زلزله آذربایجان شرقی،‌ شمال و شمال‌غرب ایران را لرزاند

تهران (پانا) - زلزله ۵.۹ ریشتری شهر «تَرْک» در استان آذربایجان شرقی، استان‌های آذربایجان غربی، گیلان،‌ زنجان و اردبیل را هم لرزاند.

کد مطلب: ۹۶۶۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
زلزله آذربایجان شرقی،‌ شمال و شمال‌غرب ایران را لرزاند

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۴۷.۶۴ عرض شمالی و ۳۷.۷۶ طول شرقی ثبت شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در گفت وگو با ایرنا گفت: هنوز از میزان خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارشی وصول نشده است.

محمدباقر هنر افزود:‌ شدت این زمین لرزه به حدی بود که در تبریز و دیگر شهرهای اطراف احساس شد.

وحید شادی نیا سخنگوی اورژانس استان نیز از اعزام ۸ تیم ارزیاب از شهرستان های سراب، بستان آباد و میانه به این منطقه خبرداد و گفت: تاکنون تلفات و یا مجروح احتمالی این زمین لرزه گزارش نشده است.

بهروز مهدوی فرماندار تبریز نیز در این باره افزود: این زمین لرزه خسارت جانی نداشته و تاکنون گزارشی در این زمینه منتشر نشده است و مردم آرامش خود را حفظ کنند.

رئیس اورژانس آذربایجان‌شرقی درخصوص زلزله بامداد جمعه این استان اظهار داشت: این زلزله تعدادی از منازل مسکونی ۳ روستای شهرستان میانه را تخریب کرد.

فرزاد رحمانی افزود: کارشناسان اورژانس برای کمک به مصدومان احتمالی به منطقه اعزام شده‌اند اما تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر خسارت جانی دریافت نشده است.

وی ادامه داد: تیم‌های اورژانس در آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز اتوبوس آمبولانس‌های مراکز تبریز، زنجان و اردبیل به منطقه اعزام می‌شوند.

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار