مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد:

فعالیت 24 اقامتگاه بوم‌گردی در استان ایلام

تهران (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از آغاز به کار 14 اقامتگاه بوم‌گردی در استان در نیمه‌ی اول امسال خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۶۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 24 اقامتگاه بوم‌گردی در استان ایلام

به گزارش ایسنا، «عبدالمالک شنبه‌زاده»، اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال تعداد 14 واحد اقامتگاه بوم‌گردی در استان با حجم سرمایه‌گذاری 30 میلیارد ریال و اشتغالزایی 42 نفر برای اقامت گردشگران به بهره‌برداری رسید و اکنون ۲۴ اقامتگاه بوم‌گردی برای پذیرایی از گردشگران و مهمانان در استان فعال است.

او با بیان اینکه که توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای توسعه گردشگری در ایلام در حال انجام شد، گفت: در حال حاضر گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی نقش کلیدی و مؤثری در توسعه پایدار طبیعت‌گردی دارند وزمینه‌ را برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی فراهم می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: تقویت بوم‌گردی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، توسعه کسب و کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان از اهداف راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها است.

شنبه‌زاده تاکید کرد: تنوع اقلیمی استان ایلام را برای شکل‌گیری بوم‌گاه‌های متنوع مستعد کرده است و می‌توانیم در صورت گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی فرهنگ غنی و متنوع ایلام، مهمان‌نوازی، احترام به طبیعت، مراسم آیینی و لباس‌های زیبا و سنتی و همچنین سبک‌های متنوع زندگی در اقلیم‌های متفاوت استان ایلام را برای هموطنان به نمایش بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار