وزیر ارتباطات: تخریب‌ها را بیشتر کنید، قسم خوردم کوتاه نیایم

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات در لایو اینستاگرامی که وعده داده بود، از افرادی دعوت کرد که نام شان روز گذشته توسط نماینده مجلس در نشست خبری ذکر شده بود. آن ها شخصا به اتهاماتی که علیه شان مطرح شده بود، پاسخ دادند. محمدجواد آذری جهرمی اعلام کرد هر چقدر موج تخریب تان را بیشتر کنید، من کوتاه نمی آیم.

کد مطلب: ۹۶۶۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارتباطات: تخریب‌ها را بیشتر کنید، قسم خوردم کوتاه نیایم

به گزارش ایرنا، اذری جهرمی ظهر امروز زمانی که قول یک لایو جنجالی را داده بود، از سیده حمیده زرآبادی نماینده مجلس که روز گذشته ادعاهایی را در خصوص آشنایان و اقوام وزیر ارتباطات مطرح کرده بود، خواست تا در این مناظره شرکت کند. اما او اعلام کرد به دلیل این که در بازدید از حوزه انتخابی است نمی تواند در این لایو شرکت کند و حتما در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران شرکت خواهد کرد.
آذری جهرمی لایو اینستاگرامی خود را با توضیح درباره پینگ بازی های اینترنتی آغاز کرد و پس از صحبت های اولیه گفت: قبل از این که صحبت ها درباره ارزش افزوده و کلاهبرداری هایی که از این طریق انجام می شود را مطرح کنیم، اکثر مردم درباره فکر می کردند موضوع مالیات بر ارزش افزوده است. داستان ارزش افزوده در کشور ما از آن زمانی آغاز شد که شرکت ها از مردم می خواستند با ارسال یک پیامک، خدماتی را دریافت کنند. اوایل در این زمینه مشکلی وجود نداشت اما بعد از مدتی حجم تجارت ناسالم بالا رفت و انواع و اقسام کلاهبرداری ها در این فضا شکل گرفت.
وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: بعد از مدتی عده ای راه کلاهبرداری از این طریق را یاد گرفتند تا با شیوه های مختلف مردم را به عضویت سامانه های خودشان دربیاورند و از آن ها پول بگیرند. سال گذشته موفق به شناسایی ۵ شرکت شدیم که آرای نظرسنجی مردمی را دستکاری کرده و بدون اطلاع، آن ها را به عضویت در خدمات ارزش افزوده درآورده بودند. از طریق شناسایی این شرکت ها، ۳۳ میلیارد تومان به مردم بازگشت.
سال گذشته شرکتی را شناسایی کردیم که بیش از هزار اپلیکیشن تولید کرده بود ما پرونده ای در این خصوص تشکیل دادیم و مستندات را برای پلیس فتا ارسال کردیم.
وی با تاکید بر این که شرکت های ارزش افزوده تحت هیچ شرایطی مجوز خود را از وزارت ارتباطات نمی گیرند، گفت: برای جلوگیری از این مسئله دو مصوبه در کمیسیون تنظیم مقررات ابلاغ شد، سرویس ستاره مربع را آماده کردیم، مراجع تقلید برای آن حجت شرعی گذاشتند و اطلاع رسانی های زیادی در این خصوص انجام شد تا از این مسئله جلوگیری شود. کاری که این شرکت ها انجام می دهند عین کلاهبرداری و قمار بازی است.
بر اساس اطلاعاتی که ما به دست آوردیم، مبلغ ۲۶۰۰ میلیارد تومان جمع پول هایی است که از این طریق از حساب های مردم کسر شده است. قربانی این اتفاق تمام مردم بودند. از معاون اسبق وزیر که در دانشگاه استنفورد تحصیل کرده تا زن مسنی که در خانه سالمندان او را دیدم.
طی این مدت کوتاه از طریق کد ستاره ۸۰۰ ستاره شش مربع، بیش از ۳ میلیون نفر استعلام مبالغ خدمات ارزش افزوده خود را گرفته اند و ۵۰۰ شکایت نیز ارسال شده است.
تلاش می کنیم که این پرونده ها در قوه قضاییه پیگیری و مبالغ به حساب قربانیان بازگردد. البته خود صاحبان این کسب وکارها اعلام کردند درآمدشان ۱۳ هزار میلیاد تومان بوده و به این واسطه ۳۰ هزار شغل ایجاد کرده اند. نمی دانم اگر این همه شغل ایجاد شده چرا هیچکس نام این شرکت ها را نمی داند.
وزیر ارتباطات ادامه داد: در این مسیر سنگ اندازی های زیادی شد، جریان هایی شروع به حمله کردند که به قدرت متصل هستند. از روزی که مبارزه با وس را آغاز کردم منتظر موج تخریب ها بودم. حتی به شوخی به خبرنگاران گفتم ممکن است برای این که من را منصرف کنند، فردا بگویند من قاتل بروسلی هستم.
از زمانی که این بحث را آغاز کردیم، حملات آغاز شد. حملاتی که بی سابقه است و هر روز در فضای مجازی شایعاتی منتشر می شود که نادرست است.
طبیعتا این فضایی است که من نسبت به آن آشنایی دارم و معتقد هستم هنوز حملات جدی آغاز نشده و این ها تازه شروع کارشان است.
وزیر ارتباطات اشاره کرد: مسائلی که از سوی خانم زرآبادی نماینده مجلس مطرح شده، نیاز به پاسخ دارد. شیوه سنتی پاسخ به تهمت ها توسط مسئولین این است که آن ها این مسائل را توسط روابط عمومی خودشان تکذیب می کنند.
امشب می خواهم مدل نوینی از پاسخگویی به ادعا و تهمت ها را ارائه کنم. خیلی خوب است که این مسائل را شفاف توضیح بدهیم. یکی از نمایندگان محترم سوالی مطرح کردند. من منتظر بودم تا مجلس من را دعوت کند تا به آن پاسخ بدهم. اما از آن جایی که خانم زرآبادی روز گذشته نشست خبری برگزار و مباحث را در فضایی غیر از مجلس مطرح کردند، من نیز لازم دیدم که این مسئله را توضیح بدهم.
زهیر موسوی: خبر نطق نماینده را از یک کارمند صدا و سیما دریافت کردم
آذری جهرمی در لایو امشب از افرادی دعوت کرد تا به مسائلی که پیرامون شان مطرح شده بود، پاسخ دهد. زهیر موسوی فردی بود که در توئیتر از نطق حمیده زرآبادی خبر داد. این نماینده روز گذشته در نشست خبری گفت «من احساس نا امنی می کنم از این که مکالمات تلفنی من که کسی از آن با خبر نبوده چطور به دست زهیر موسوی رسیده است»
زهیر موسوی در لایو وزیر ارتباطات به این مسئله پاسخ داد و گفت: من یک دوست قدیمی دارم که از کارمندان صدا و سیماست و اتفاقا از منتقدان و مخالفان وزیر ارتباطات است. او به من گفت سه شنبه روزی قرار است یکی از نماینده مجلس درباره آذری جهرمی نطق کند. البته من نامی هم از نماینده نبردم.
زمانی که این خبر را شنیدم آن را در توئیتر خودم منتشر کردم. بعد از گذشته یک یا دو روز بعد، خانم زرآبادی نماینده مجلس مسائلی را مطرح کردند که واقعیت نداشت. البته من نیز یک سوال دارم از خانم زرآبادی دارم. چطور نطق شما روز سه شنبه ۱۱:۵۰ در مجلس آغاز شد اما چند دقیقه قبل متن کامل آن روی سایت نماینده دات کام قرار گرفت و در سایت های دیگر بازنشر شد؟ من خبرنگار هستم و قطعا خط یکسری از خبرها را متوجه می شوم. شما پرسیدید من خبر را از کجا آوردم، می گویم که از طریق یکی از دوستان به دست من رسید.
علی نواب زاده: حقوق همسر من ۶۹ میلیون تومان نیست
پس از صحبت های این خبرنگار، وزیر ارتباطات به مسئله دیگری که روز گذشته از سوی نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود، اشاره کرد و گفت: مسئله دیگر صحبتی پیرامون حقوق ۶۹ میلیون تومانی خواهر خانم من بود. من از همسر خانم اسدیان دعوت کردم به ما بپیوندند و توضیحاتی را ارائه کنند.
علی نواب زاده با جناق وزیر ارتباطات با اعلام این که همسرش به دلیل قرار داشتن در ماه پایانی بارداری نتوانسته خودش برای پاسخگویی حاضر شود، گفت: از سال ۸۴ وارد صنعت آی تی شدم. بعد از مدتی توانستم ارتقا شغلی بگیرم و در مجموعه کاری به عنوان مدیر سیستم ها ادامه فعالیت بدهم. تا سال ۹۱ فعالیت ما در شرکت داتک ادامه داشت. شرکتی که فعالیت نزدیکی با شرکت رایتل داشت و به همین واسطه زیرساخت های این مجموعهه توسط شرکت داتک راه اندازی شد.
او اشاره کرد: پس از سال ۹۱ به شرکت آسیاتک رفتم و فعالیت خود را در آن جا آغاز کردم. این همکاری تا پایان سال ۹۶ ادامه داشت. در این بین سال ۹۳ ازدواج کردم و مثل خیلی از افراد دیگر سعی کردیم در شرایط شغلی مان به استقلال بیشتری دست پیدا کنیم.
به همین واسطه به شکل مشترک با همسرم تصمیم گرفتیم کار نمایندگی بیمه را انجام بدهیم. با تلاش و قبول شدن در آزمون، وارد یک شرکت بیمه معتبر شدیم.
بعد از دریافت نمایندگی کار را در کنار همسرم آغاز کردیم. مانند همکاران خود در فراخوان ها و مناقصه هایی که در حوزه های مختلف برگزار می شد شرکت کردیم. یکی از این فراخوان ها مربوط به شرکت رایتل بود. تلاش ما این بود که حتما این قرارداد را به دست بیاوریم چون اپراتور معتبر و صاحب نامی بود. حتی تصمیم گرفتیم از درآمد خودمان پوشش هایی را به قرارداد اضافه کنیم تا بتوانیم دراین مناقصه برنده شویم. با این تمهیدات موفق به جذب قرارداد رایتل شدیم.
باجناق وزیر ارتباطات اشاره کرد: با توجه به حواشی که چند وقت اخیر به وجود آمد چند نکته را مطرح کنم. اول این که گزارشی تحت عنوان کارمزد و درآمدهای ما منتشر شده که برخی از خطوط این گزارش تکراری است و به همین دلیل زمانی جمع زدن یک بزرگ به دست می آید.
مطلب دیگر عنوان کردند مبلغ ۶۹ میلیون تومان حقوقی است که به همسر من تعلق می گیرد، در حالی که همه با شغل نمایندگی بیمه آشنا هستند و می دانند چینین شرکت هایی هزینه هایی مانند اجاره دفتر، حقوق کارمند، بازاریاب، هزینه جاری و... دارد به همین دلیل اطلاق درآمد به شکل حقوق در ادعای مطرح شده اصلا درست نیست.
قراردادهایی که توسط مجموعه ما بسته شده، چه آن هایی که در آن گزارش مخدوش به آن اشاره شده و چه آن هایی که اشاره نشده، طی روال شفاف و قانونی منعقد شده است و سوابق آن در بیمه موجود است.
نکته چهارم این است که زمان انعقاد قراردادها آقای جهرمی نه وزیر بودند نه در شرکت های طرف قرارداد ما مسئولیت داشتند. لازم به ذکر است بگویم یکی از شرکت هایی که ما دوست داشتیم در آن ورود کنیم شرکت ارتباطات زیرساخت بود که آن زمان با آقای جهرمی مطرح کردم و ایشان برادرانه به ما گفت که دراین کار شرکت نکنید و آن را توصیه نمی کنم. ما نیز توصیه را پذیرفتیم و ورود نکردیم.
مطلب دیگر این است که عموما افراد تمایلی به این که درآمد شخصی شان را بگویند، ندارند اما شرایط به وجود آمده باعث شده که بگویم درآمد مطرح شده تقریبا درآمد ماست اما به ریال نه تومان.
مسئله پایانی این است که افراد با رزومه و سوابق خودشان شناخته می شوند نه اقوام و آشنایان شان. من در صنعتی که فعال بودم هستم به واسطه لطف پروردگار به حسن اشتغال رسیدیم.
آذری جهرمی در تکمیل صحبت های نواب زاده گفت: ادعا شده که قراردادهای منعقد شده رانتی است. از همین جا می گویم هر سندی از مداخله من در عقد قرارداد وجود دارد منتشر کنند. من در سال ۹۴ که قراردادها منعقد شده اصلا وزیر نبودم. ضمن این که من تیرماه به عضویت هیات مدیره شرکت رایتل درآمدم و مهرماه نیز استعفا دادم، بنابراین مباحثی که مطرح شده درست نیست. این که لیست را منتشر کنیم و بگوییم ناشی از رانت بوده چیزی جز تهمت نیست. این مطالب در راه مسئله ای که ما آغاز کردیم البته عجیب نیست و حملات قاعدتا در ادامه بیشتر می شود. امروز بحث باجناق بود و حتما فردا به دیگر اقوام هم می رسد.
سجاد بنابی: قبل از حضور در دولت از تمام مشاغل خصوصی استعفا کردم
یکی دیگر از افرادی که نام او در نشست خبری روز گذشته منتشر شد، سجاد بنابی است. نایب رئیس هایت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت که بیش از یک سال است در این مجموعه فعالیت می کند.
بنابی در لایو وزیر ارتباطات حضور پیدا کرد و گفت: از سال ۸۷ تا ۹۷ در شرکت حصین کارمند بودم و سمت من مدیر سرمایه گذاری بود و بر خلاف چیزی که مطرح شده جز سهام داران نبودم. وظیفه ای که در این شرکت برعهده داشتم جذب سرمایه برای شرکت های استارتاپ بود. یکی از این شرکت ها نیز فیبز بود که خانم زرآبادی روز گذشته اعلام کردند من صاحب آن شرکت هستم در حالی که من صرفا نماینده بودم. ایشان گفتند این شرکت تخلف داشته بوده و نزدیکان وزیر سعی کردند این تخلف را پنهان کنند.
نایب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت اضافه کرد: بیان چنین مسئله ای نیاز به سند دارد. با توجه به این که ما خودمان در وزارت ارتباطات شناسایی شرکت های ارزش افزوده را برعهده داشتیم سندی در این مورد ندیدند. من سند قوه قضاییه که در خصوص آگهی تغییرات شرکت را آورده ام که نشان می دهد من مرداد ۹۷ از همه مسئولیت های خصوصی استعفا دادم و بعد از آن وارد مجموعه دولت شدم. این درست بر خلاف سندی است که گفته اند من مهرماه از مسئولیت های خود استعفا داده ام.
نه تطمیع دلم را می لرزاند، نه از تهدید می ترسم
جهرمی در حالی که تمام افراد مورد اتهام را در لایو اینستاگرامی خود حاضر کرد در دقایق آخر اشاره کرد: در چند روز گذشته اعلام کرده اند اطرافیان من وس انجام می دهند این حرف یک مقداری با عقل جور در نمی آید. خوب است آدم کمی هم عقل داشته باشد.
وی تاکید کرد: باید روشن شود تخلفات ارزش افزوده متعلق به چه شرکت هایی است؟ هزینه کرد در کجاست؟ سهامداران چه کسانی هستند؟ مبالغ کجا رفته است؟ مسئول نظارت بر این مسائل کجا بوده؟ حالا هی موج تخریبی درست کنید، ما آمادگی موج های بیشتر را هم داریم. گفتید من ۵۰ هزار دلار برای گزارش در مجله پرداخت کرده ام، گفتید جهرمی با هواپیمای اختصاصی رفت و آمد می کند. تمام این مسائل تکذیب شد. تاکیدم کنم که من بنای کوتاه آمدن ندارم و برای مبارزه آمادگی ام کامل است.
او افزود: با حمایت مردم و رهنمودهایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند و بر اساس قسمی که در مجلس خوردم با مسئله حق الناس مبارزه می کنم و همانطور که در انتهای نطق خودم در مجلس گفتم با خودم عهد کردم که اگر کوه ها به لرزه درآمدند تو استوار بمان.
نه از تطمیع می لرزد نه از تهدیدها می ترسم. اعتقاد من این است که هیچ چیز بهتر از شفاف سازی است. اطلاعاتی از افراد در دست ما نیز وجود دارد اما اتکا به شیوه های غیر اخلاقی برای تخریب دیگران آن هم در آستانه انتخابات کار صحیحی نیست و اخلاق مداری ما چنین اجازه ای را نمی دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار