پرچم گنبد حضرت ابوالفضل ، به بازماندگان کربلا رسید

مشهد (پانا)- تعدادی از زائرین کاروان های پیاده عراق ، پرچم متبرک گنبد حضرت ابوالفضل العباس را همراه خود به مشهد الرضا آوردند .

کد مطلب: ۹۶۶۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
پرچم گنبد حضرت ابوالفضل ، به بازماندگان کربلا رسید

در محرم امسال توفیق زیارت مرقد مطهر ابا عبدالله الحسین و حضرت ابوالفضل العباس نصیب تعداد بی شماری از ایرانیان شد . اما افسوس که محرم گذشت و همانگونه که تعداد بسیاری موفق به دیدار یار شدند؛ شمار چشمگیری از عاشقان حضرت از قافله راهیان کربلا بازماندند و آرزوی حضور در بین الحرمین و چشم دوختن به بارگاه نورانی خورشید کربلا بر دلشان ماند.

به ویژه تعداد زیادی از این بازماندگان ، دانش اموزانی بودند که به سبب درس و کنکور و مسائل این چنینی توفیق زیارت نصیبشان نشده بود. اما ، گویا علمدار کربلا از دل های پرکشیده آنان که در بند جان بود اطلاع داشت و همین ، سبب شد تا پرچم معطر گنبد خویش را روانه مشهد الرضا کند.

همزمان با شهادت یازدهین اختر تابناک امامت ، مراسم عزاداری این حضرت در دبیرستان آهنچی ناحیه یک مشهد برگزار شد. با هماهنگی خراشادی زاده معاون پرورشی و کاظمی مدیریت آموزشگاه، پرچم متبرک علمدار نینوا به آموزشگاه مذکور انتقال داده شد .

در لحظه ورود پرچم به نمازخانه مدرسه ، حال و هوای دانش اموزان و چشمان منتظری که به پرچم دوخته شده بود، با سکوتی مملوء از احترام و وجد درآمیخته شد و همین سبب می شد تا توصیف آن شور و حال بی نظیر از حد کلمات و عبارات نیز فرا تر برود .

هر آن، به لحظه شماری دانش اموزان برای دست کشیدن و بوسه زدن به پرچم گنبد حضرت عباس افزوده می شد. انتظاری که هر لحظه شعله ور تر و آتش آن جانسوز تر می گشت .

اشک در چشمان منتظر دانش اموزان حلقه زده بود. به محض رسیدن پرچم به آنان و لمس کردن و بوییدنش، گویا دلتنگی شان به پایان می رسید و بغضی که دو ماه در سینه حبس کرده بودند ، اینک با استشمام عطر دلپذیر ابوالفضل آزاد می شد در این لحظه بود که قطرات اشک بر گونه ها آنان می لغزید و مانع از این می شد که بتوانند یک دل سیر پرچم حضرت را ببینند. پرچم در دیده آنان تار بود . اما گویا همین تصویر تار از پرچم حضرت نیز دل های آنان را با خود به بین الحرمین برده بود .

به محض اینکه پرچم به دانش اموزان می رسید، برای چند لحظه ای آنرا بالای سر خود می گرفتند و از این فرصت تکرار نشدنی بهره برده و تک تک ارزوهایشان را یکی پس از دیگری با علمدار نینوا در میان می گذاشتند . با چرخاندن کامل پرچم به دور تا دور نمازخانه و لمس آن توسط همه دانش اموزان ، فضا سرشار از عطر و بوی ابوالفضل شده بود ؛ عطری که استشمامش مایه آرامش و تسلای خاطر بود .

در ادامه به عنوان آخرین بار ، دانش اموزان و معلمان ، یکی پس از دیگری هنگام ورود به کلاس های درس از زیر پرچم گذر و با آن وداع کردند؛ اما این بار گویا تنها یک خواسته داشتند و آن هم فقط و فقط زیارت مرقد مطهر حضرت عباس و سیدالشهدا بود .

لازم به ذکر است که مدیر و معاون آموزشگاه ، رسم همسایه داری را به جا آورده و همراه با پرچم حضرت، راهی منزل شهید احمد حکیمی شدند و مادر ایشان را از زیارت آن بی بهره نگذاشتند.

حانیه سلیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار