تهیه نقشه های مرتعداری در سطح 19 هزار هکتار از عرصه های طبیعی سروستان

شیراز (پانا) _به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس مشکلات بهره برداران و مرتعداران مناطق "جنگل شدید و دهنو ایلان "با حضور رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی ، کارشناسان مرتع ، مدیر عامل تعاونی مرتعداران سروستان ، نمایندگان و جمعی از مرتع داران این شهرستان بررسی شد.

کد مطلب: ۹۶۶۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تهیه نقشه های مرتعداری  در سطح 19 هزار هکتار از عرصه های طبیعی سروستان

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این جلسه از تهیه 19 هزار هکتار نقشه طرحهای مرتعداری شهرستان سروستان خبر داد و گفت: در این راستا تاکنون نسبت به تهیه نقشه طرح مرتعداری جنگل شدید با 17 هزار هکتار و دهنو ایلان با دو هزار هکتار اقدامات لازم صورت گرفته است.

صالحی افزود:این اقدام با توجه به اختلاف مرز موجود و رفع مسائل و مشکلات این مراتع انجام شده و نقش اساسی در حفظ و پایداری این قسمت از مراتع خواهد داشت .

او همچنین با اشاره به گستردگی سطح عرصه های مرتعی و نیز تعداد مرتعداران موجود در این عرصه ها اظهار داشت: به منظور سهولت در رفع مسائل مربوط به مرتعداران می بایست نسبت به انتخاب تعداد 10 نماینده جهت پیگیری این مشکلات اقدام شود.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در ادامه ضمن اشاره به پایبندی عشایر در حفاظت بیش از پیش از جنگل ها و عرصه های طبیعی تصریح کرد: مشارکت عشایر در این امر مهم علاوه بر حفظ و جلوگیری از انقراض و احیای گونه‌های جنگلی و مرتعی ، نقش بسزایی در حفاظت پایدارتر این منابع دارند.

اقدامات انجام شده در جهت حفاظت از عرصه های جنگلی و مرتعی از جمله مباحث مطرح شده ازسوی نمایندگان و مرتعداران در این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار