تشکیل کارگاه آموزشی رسانه و پیشگیری از خودکشی در شهرستان اسلامشهر

اسلامشهر(پانا) - با حضور معاون شبکه بهداشت و درمان ،کارشناس مسئول واحد سلامت روانی،اجتماعی شبکه بهداشت شهرستان و اصحاب رسانه اسلامشهر کارگاه آموزشی رسانه و پیشگیری از خودکشی درسالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان اسلامشهربرگزارشد.

کد مطلب: ۹۶۶۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کارگاه آموزشی رسانه و پیشگیری از خودکشی در شهرستان اسلامشهر

در این کارگاه آموزشی ابتدا عباس امیر احمدی معاون شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر در سخنانی اظهار داشت:هر سال یکم سپتامپر که به عنوان روز جهانی خودکشی نام گذاری شده ،ما هم در شبکه بهداشت مانور یک‌ماهه را اجرا میکنیم به تشریح راههای جلوگیری از خودکشی میپردازیم.

او در ادامه افزود:طبق آمار جهانی هرسال یک میلیون نفر اقدام به خودکشی کرده که دربازه زمانی هرچهل ثانیه یک خودکشی میباشد که غالبا"در زنان بیشتر از مردان میباشد و در زمانی گروه نوجوانان پانزده تا سن سی و پنج سالگی را در برمیگیرد وبر اطرافیان نیزتاثیر خواهد گذاشت.

امیر احمدی گفت:نحوه اطلاع رسانی رسانه‌ها و اعتمادی که افکار عمومی به این اطلاع رسانی دارند،باید با ظرافت تمام انجام شود و گزارش خودکشی برجسته و الگو سازی نگردد،زیرا در سایر افرادی که بیماری مزمن،حالت روانی و انزوای اجتماعی دارتد موجبات آمادگی و تحریک آنان نیز خواهد شد.

سپس مرجان فتحی کارشناس مسئول واحدسلامت روانی ،اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر نیز درسخنانی با ارائه گزارشی از نحوه برخورد روانشناسان جهانی در سایتهای فضای رسانه مجازی با مسئله خودکشی تصریح کرد:با همکاری و اطلاع رسانی صحیح اصحاب رسانه و مراکز مربوطه از جمله،مراکز مشاوره،خدمات جامعه سلامت و بهزیستی میتوان آمار خودکشی را در جامعه کاهش داد.

او در ادامه بیان کرد:روشهای پیشگیری مناسب،بیان واقعیت خودکشی توسط متخصصین،آموزش حل مشکل و شیوه مدیریت استرس به مردم ،احتیاط در بیان گزارش خودکشی افراد مشهورر،استفاده نکردن ازکلمه ارتکاب به خودکشی وآسیب شناسی موضوع توسط روانشناس را بخشی از باید و نبایدهای پیشگیرانه انعکاس خبر خودکشی در رسانه‌هابرشمرد و افزود،گزارشهای رسانه ای میتوانند باعث تحکیم یا تضعیف اقدامات پیشگیری از خودکشی شوند.

فتحی تاکیدکرد:تحقیقات نشان میدهددر حالی که گزارشهای رسانه ای در مورد خودکشی میتواند خطر خودکشی رابا ترغیب افراد به خودکشی‌های تقلیدی افزایش دهند ،گزارش دهی مسئولانه میتواند به افزایش آگاهی و آموزش مردم در باره خودکشی و پیشگیری از آن کمک کند و به افراد در معرض خطر امیدواری دهد والهام بخش گفتگوهای مثبت و آزاد در این زمینه باشد.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار