مشاور وزیر اقتصاد در امور جوانان: شبکه تعاملی تحلیل‌گران جوان اقتصاد ایران ایجاد شد

تهران (پانا) - شبکه تعاملی تحلیل‌گران جوان اقتصاد ایران با هدف افزایش مشارکت و نقش آفرینی جوانان کشور در فرآیند تصمیم سازی و سیاستگذاری اقتصادی کشور راه‌اندازی شده است.

کد مطلب: ۹۶۶۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مشاور وزیر اقتصاد در امور جوانان: شبکه تعاملی تحلیل‌گران جوان اقتصاد ایران ایجاد شد

به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیمان میراب، مشاور وزیر اقتصاد در امور جوانان در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: شبکه تعاملی تحلیل‌گران جوان اقتصاد ایران با هدف افزایش مشارکت و نقش آفرینی جوانان کشور در فرآیند تصمیم سازی و سیاستگذاری اقتصادی کشور راه اندازی شده است. این شبکه در کنار هسته‌های اندیشه‌ورزی وزارت اقتصا‌‌د، ارتباط میان خبرگان با نهادهای تصمیم‌گیر را تسهیل و حلقه فعال صاحبنظران کشور را گسترده تر می‌کند.

وی افزود:‌دومین نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی با صاحبنظران اقتصادی کشور در هفته انتهایی آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد/ در این جلسه اساتید و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن طرح سوالات خود در مورد شبکه تعاملی تحلیل‌گران جوان اقتصاد ایران، به بحث و تبادل نظر در این خصوص پرداختند.

نحوه فعالیت شبکه تعاملی تحلیل‌گران جوان اقتصاد ایران(اکونت) در نشستی با حضور دکتر مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور جوانان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی و اساتید و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد معرفی و به بحث گذاشته شد.

در این نشست مشاور وزیر اقتصاد در امور جوانان ضمن تبیین برنامه های این وزارتخانه در ارتباط با افزایش مشارکت و نقش آفرینی جوانان کشور در فرآیند تصمیم‌سازی و سیاستگذاری اقتصادی کشور، به تشریح نحوه فعالیت شبکه تعاملی اکونت پرداخت و این شبکه را در کنار هسته های اندیشه ورزی به عنوان بازوهای مشورتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و ابزاری برای بهره مندی هر چه بیشتر از آخرین یافته های علمی و ایده های نوآورانه و خلاقانه در حوزه های مختلف اقتصادی معرفی کرد.

میراب با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری در استفاده از ظرفیت جوانان در جهت پیشرفت و توسعه کشور، این شبکه تعاملی را ابزاری بسیار مناسب برای مشارکت صاحبنظران جوان و خبرگان جامعه در فرآیندهای تصمیم‌گیری کلان دانست .

وی افزود: این شبکه تعاملی به دنبال آن است که ارتباط میان خبرگان با نهادهای تصمیم‌گیر را تسهیل و حلقه فعال صاحبنظران کشور را گسترده تر نماید. همچنین سهولت امکان بحث و تبادل نظر در این شبکه سبب خواهد شد تا تعداد بیشتری از صاحبنظران در موضوعات مختلف مطروحه اظهار نظر نمایند و این امر سبب غنای مطالب شود.

وی گفت: بستر نرم‌افزاری که اکونت در اختیار کاربران خود قرار می دهد، سبب می شود، تا بعد زمان و مکان و همچنین سلسله مراتب اداری و مدیریتی حذف شده و کاربران بدون نیاز به مشارکت حضوری به راحتی پیشنهادات و ایده‌های خود را مطرح و یا در مورد مسایل بیان شده اظهار نظر نمایند.

میراب افزود: در این شبکه تلاش خواهد شد با طرح موضوعات پژوهشی وزارت امور اقتصادی و دارایی از ایده‌های صاحبنظران مختلف که بخش بزرگی از آنها اساتید و دانشجویان کشور هستند، استفاده شود و همچنین مسیر دریافت ایده‌ها و نظرات خبرگان جامعه در حوزه های مختلف اقتصادی تسهیل گردد.

میرآب در انتهای مباحث خود گفت: از جمله اهداف وزارت اقتصاد ایجاد تعامل دوسویه با صاحبنظران و خبرگان اقتصادی بالاخص جوانان است و وزیر امور اقتصادی و دارایی در مقاطع مختلف بر ضرورت مشارکت جوانان در فرایندهای مختلف راهبردی و عملیاتی وزارت اقتصاد تاکید داشته اند. بر این اساس مقرر شده است ‌در بازه های زمانی مختلف اقتصاددانان جوان طی جلساتی در حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، به بیان نظرات خود بپردازند و بر این اساس دومین نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی با صاحبنظران اقتصادی کشور در هفته انتهایی آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

در ادامه جلسه مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی نیز ضمن تقدیر از حضور و استقبال دانشجویان از این جلسه اظهار داشت: در کنار شکل گیری هسته‌های اندیشه‌ورزی، شبکه تعاملی تحلیلگران جوان اقتصاد ایران با هدف ایجاد حلقه ارتباطی میان سیاستگذاران اقتصادی با جامعه، دانشگاه، صنعت، صاحب‌نظران اقتصادی، اساتید و دانشجویان اقصی نقاط کشور و همچنین استفاده از نظرات و ایده‌های آن راه‌اندازی شده است و امید است، مشارکت هر چه بیشتر دانشجویان و صاجبنظران در این شبکه سبب افزایش کیفیت تصمیمات سیاستی در حوزه های مختلف اقتصادی گردد .

شایان ذکر است شبکه تعاملی اکونت به آدرس اینترنتی https://econet.mefa.ir پذیرای مشارکت صاحبنظران و نخبگان در موضوعات مختلف اقتصادی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار