در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ ثبت شد

افزایش ۱۷.۵ درصدی صدور پروانه ساختمانی

تهران (پانا) - طی سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران رشد ۱۷.۵ درصدی داشته است.

کد مطلب: ۹۶۶۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد

نتایج طرح گردآوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری های کشور در سال ١٣٩٧ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

الف- شهر تهران

در سال ١٣٩٧، تعداد ٧۶۵١١ واحد مسکونس در پروانه‌هاس صادرشده براس احداث ساختمان از سوس شهردارس تهران، پیش‌بینس شده است که نسبت به سال گذشته حدود ١٧.۵ درصد افزایش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌ها ٧.٠ واحد بوده است.

تعداد ١٠٩٥٤ پروانه‌ی احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران در سال ٩٧ صادرشده است که نسبت به سال گذشته حدود ١٧.٦ درصد افزایش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در سال ٩٧ بالغ ‌بر ١٤٣٤١ هزار مترمربع بوده است که نسبت به سال گذشته حدود ٢١,٣ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی حدود ١٣٠٩ مترمربع بوده است.

ب- کل نقاط شهری کشور

در سال ١٣٩٧، تعداد ٣٧٦٥٧٥ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده است که نسبت به سال گذشته حدود ١٦,٦ درصد افزایش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان ٢.٦ واحد بوده است‌.

تعداد ١٤٢٠٣٩ پروانه‌ی احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور در سال ٩٧ صادرشده است که نسبت به سال گذشته حدود ١٦.٣ درصد افزایش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان‌ در سال ٩٧ حدود ٧٢٠١١ هزار مترمربع بوده است که نسبت به سال گذشته ٢٠.٥ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ٤٩٤ مترمربع بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار