برگزاری مانور پدافند غیر عامل در دبیرستان شهید بهشتی منطقه۲

تهران (پانا) - همزمان با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل مانور نمادین و صبحگاه مشترک به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی، با حضور مسئولان و عوامل دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران در دبیرستان شهید بهشتی آموزش و پرورش منطقه 2 برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۶۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور پدافند غیر عامل در دبیرستان شهید بهشتی منطقه۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 2 شهر تهران، همزمان با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل مانور نمادین و صبحگاه مشترک به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی با حضور مسئولان و عوامل دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران در دبیرستان شهید بهشتی آموزش و پرورش منطقه 2 برگزار شد.

مانور نمادین که امروز در دبیرستان شهید بهشتی دوره دوم با حضور مدیر آموزش و پرورش و با مشارکت جمعیت هلال‌احمر، بسیج دانش‌آموزی، آتش‌نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، پلیس راهور، شرکت گاز و ستاد مدیریت بحران شهرداری به اجرا درآمد.

در این مانور دانش‌آموزان ضمن تمرین آموزش‌های تئوری به صورت عملی با راه‌های مقابله با حملات و تهدیدات هوایی دشمن، عملیات امداد و نجات، مهارآتش، کمک به دانش‌آموزان مصدوم و غیره را اجرا نمودند.

میرشفیعی مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 ضمن تشکر از هماهنگی و مساعی دستگاه های عضو ستاد بحران، بیان نمود: برگزاری مانور پدافند غیرعامل یکی از مهّم‌ترین راه‌های ایجاد آمادگی اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش‌آموزان برای مقابله با تهدیدات نظامی و مصون‌سازی جامعه در برابر تهدیدات دشمن، آموزش و تمرین حوادث پیش بینی نشده است.

وی افزود: با اجرای مانور پدافند غیرعامل ضمن تأکید بر اهمیت دانش و آگاهی دانش‌آموزان از مسائل مرتبط با پدافند غیرعامل، دانش‌آموزان به نوعی تمرین می‌کنند که در مواقع بروز با حوادث و بحران تا قبل از رسیدن نیروهای امداد چگونه می‌توانند به همنوعان خود کمک و امدادرسانی نمایند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 اظهار داشت: یکی از دلائلی که شما درس آمادگی دفاعی دارید با همین ضرورت طراحی و تدوین گردیده و امروز با یک کار نمادین در مقابل حوادث و وقایع آماده می شویم تا خسارت های جانی و مالی را به حداقل برسانیم .

در ادامه با دستور فرمانده میدان مانور نمادین آغاز گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار