غلامعلی ارغوانی: روح حاکم بر نظام تعلیم و تربیت، روح تربیتی است 

تهران (پانا) - غلامعلی ارغوانی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 10 در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی تهران دوره ابتدایی را بسیار با اهمیت و حساس قلمداد کرد.

کد مطلب: ۹۶۶۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
غلامعلی ارغوانی: روح حاکم بر نظام تعلیم و تربیت، روح تربیتی است 

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی و روابط عمومی منطقه 10 تهران، غلامعلی ارغوانی در گردهمایی تبیین رویکردها و جهت گیری های معاونت آموزش ابتدایی شهر تهران که در محل دبستان زنده یاد فرهادی با حضور حکیم زاده معاون وزیر، ربوشه معاون آموزش ابتدایی تهران، شکوهی مدیرکل دفتر ابتدایی و معاونان آموزش ابتدایی مناطق نوزده گانه شهر تهران برگزار شد؛ ضمن خیرمقدم؛ دوره ابتدایی را بسیار با اهمیت و حساس قلمداد کرد و با اشاره به اینکه دوره ابتدایی در حال شکل‌گیری، افقی است که ما منتظر آن بودیم؛ افزود: این دورنما مشروط به تلاش و کوشش شما عزیزان می باشد.

وی با تاکید بر رویکرد تربیتی ، افزود: روح حاکم بر نظام تعلیم و تربیت روح تربیتی است و هدف ما تربیت کردن فراگیران بر مبنای ساحت های ششگانه تربیتی می باشد.

مدیرآموزش و پرورش منطقه تحول در نظام تعلیم و تربیت را در گرو تحول دو محور مدیریتی و محتوایی دانست که رویکرد تحول گرا در مدیریت با مدرسه محوری و تحول محتوایی با صیانت از برنامه درسی ملی امکان پذیر است.

ارغوانی افزود: برنامه درسی ملی شامل کلیه فعالیت های مدرسه در فرصت سازی تربیتی برای دانش آموزان است و منحصر به کتاب درسی نیست و ما باید از کتاب محوری به سوی برنامه محوری حرکت کنیم و برنامه ویژه مدرسه این امکان را به مدارس می دهد تا بر اساس نیازهای مدرسه خود نقش اثرگذاری در برنامه درسی داشته باشند.

وی در پایان پیرامون اتاق بازی و یادگیری، طرح بوم، تربیت یکپارچه علمی ، دینی و عقلی در دانش آموزان نکاتی بیان نمود.

در ادامه ربوشه معاون آموزش ابتدایی شهر تهران با اشاره به اینکه پیش نیاز تحولات سازمانی تحولات ذهنی است که با تقریب برداشت های ذهنی معلمان ، اولیاء و دانش آموزان حاصل می گردد گفت: تربیت مبتنی بر مبانی نظری تحول بنیادین برگرفته از آیات ، روایات و سایر محکمات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار داشت: توجه به عدالت آموزشی در این دوره بسیار مهم است و اگر رعایت گردد باعث رشد و تعالی دانش آموزان خواهدشد؛ کودکان دارای حقوق برابری هستند ، ما باید تفاوت های فردی آنها را به رسمیت بشناسیم وبرای تمام دانش آموزان امکانات و فرصت های برابر نسبت به محله ای که در آن زندگی می کنند فراهم کنیم.هم چنین باید محیط ها,فرصت ها و موقعیت های متنوع و غنی یادگیری را برایشان فراهم نماییم.

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران به رشد چند بعدی دانش آموزان مبتنی بر ساحت های شش گانه اشاره کرد و افزود : اولیا دانش آموزان با سهم زیادی که در تربیت دارند باید با اهداف دوره ابتدایی ، ارزشیابی کیفی-توصیفی و مباحث روانشناسی تربیتی و رشد آشنا باشند و پایه ورودی و اول دبستان را ویژه برنامه ریزی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار