راه اندازی سامانه جامع اطلاعات پژوهشی دراردبیل

اردبیل (پانا) - با هدف فراهم‌سازی ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه تحقیقاتی سامانه جامع اطلاعات پژوهشی در اردبیل راه‌اندازی شد.

کد مطلب: ۹۶۶۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی سامانه جامع اطلاعات پژوهشی  دراردبیل

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل در جلسه کارگروه آموزش و پژوهش استان با بیان اینکه اولویت های تحقیقاتی استان برای سال 98 و 99 توسط دستگاههای اجرایی مشخص شده است گفت: 133 موضوع تحقیقاتی توسط 25 دستگاه اجرایی استان مطرح شد که درنهایت با نظر اعضای کارگروه 44 موضوع آماده پذیرش پروپزال از سوی محققان و پژوهشگران استان است.
یعثوب نژادمحمد افزود: مشخصات این طرح ها در سامانه اطلاعات پژوهشی استان به نشانی rpdonline(آر پی دی آنلاین) بار گذاری شده و علاقه مندان می توانند با مراجعه به این پایگاه اینترنتی تا پایان این هفته اقدام به ارسال پروپزال تحقیقاتی خود نمایند.
داود شایقی، مدیرکل مدیریت و برنامه ریزی استان هم در خصوص تامین اعتبار تحقیقاتی استان گفت: خوشبختانه امسال با تلاش کارگروه کار اولویت بندی طرح های تحقیقاتی با زمانبندی مناسب انجام شده و امکان جذب کامل بودجه های مربوط به این حوزه وجود دارد.
مهران اوچی‌اردبیلی ،رییس جهاد دانشگاهی استان هم در خصوص سامانه اطلاعات پژوهشی استان گفت: با راه اندازی این سامانه تمامی دستگاههای اجرایی استان می توانند پژوهش ها و تحقیقات انجام شده در حوزه فعالیت خود را در این سامانه بارگذاری کنند تا عموم مردم و خصوصا محققان و پژوهش گران از نتایج این پژوهش ها بهره مند شوند.
بحث و بررسی در خصوص نحوه برگزاری هفته پژوهش موضوع بعدی این جلسه بود که حاضران در خصوص نحوه انتخاب پژوهش گران برتر استان و زمان برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دستگاهها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت.
رییس دانشگاه محقق اردبیلی و دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان در این خصوص گفت: امسال پژوهش گران برتر استان در شش کارگروه بررسی شده و در هر بخش دو نفر به عنوان پژوهش گر برتر انتخاب می شود.
حبیبی افزود: برای تشویق پژوهشگران جوان پژوهش های افرادی که در دو سال گذشته بعنوان پژوهش گر برتر انتخاب شده اند اجازه حضور در رقابت را ندارند.
حبیب ابراهیم‌پور، رییس پارک علم و فناوری استان هم از حمایت این مجموعه از طرح های پژوهشی فناور محور خبر داد و گفت: طرح های فناور محور با حمایت پارک علم و فناوری استان و کمک استار تاپ ها وارد بازار شده و عملا شغل و درآمد ایجاد خواهند کرد.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل هم ضمن تاکید بر انعکاس اخبار و رویدادهای مربوط به هفته پژوهش و فناوری از صدا و سیمای مرکز استان گفت: این مرکز آمادگی دارد تا طرح های تحقیقاتی مورد نظر سازمان را با همکاری پژوهش گران استان اجرا و بر اساس یافته های علمی به دست آمده اقدام به ساخت برنامه های مستند تلویزیونی در این زمینه ها نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار