برگزاری ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در دبیرستان فرزانگان ناحیه یک رشت

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: این المپیاد در رشته های: شطرنج، دو و میدانی، تنیس روی میز، بدمینتون، فوتسال، آمادگی جسمانی، وسطی، بسکتبال، هندبال و والیبال در طول سال تحصیلی با هدف ارتقای سلامت روحی و جسمی دانش آموزان برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۶۶۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در دبیرستان فرزانگان ناحیه یک رشت

نادر جهان آرای در این برنامه با اشاره به عارضه فقر حرکتی در بین دانش آموزان گفت: نهادینه کردن فرهنگ ورزش از دوران کودکی و استفاده از تغذیه سالم باعث می شود دانش آموزان در بزرگسالی تندرست باشند. گفت: در برگزاری این المپیاد ورزشی مشارکت همه جانبه مدیران مدارس ، دانش آموزان و سازمانهای مختلف در اجرای هر چه بهتر این طرح ملی موثر است. جهان آرای استفاده از ظرفیت های برون سازمانی را در کنار قابلیت های آموزش و پرورش ضروری دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری ها و وزارت ورزش و جوانان در پیشگیری از بیماری ها و ارتقای سلامت دانش آموزان ، یار و یاور آموزش و پرورش هستند. وی با اشاره به شرکت قریب به 5 میلیون دانش آموز کشور در المپیادهای درون مدرسه ای اظهار داشت: ورزش ضمن اینکه سلامتی دانش آموز را تضمین می کند در پیشرفت فرآیند تحصیلی آنان تأثیر گذار است. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان ادامه داد: امروزه بر پرداختن به افزایش مهارت های سبک زندگی در مدارس تاکید می‌شود که یکی از این مهارت ها، فعالیت های هنری است، بنابراین پرداختن به درس هنر در کنار سایر دروس بسیار مورد تاکید است زیرا می‌توانیم در قالب فعالیت‌های فوق برنامه حوزه هنر را تقویت کنیم. جهان آرای با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان می‌تواند کمک‌یار ما در عرصه ورزشی باشد، تصریح کرد: باید بسترهای لازم جهت رونق پرتحرکی و فعالیت های ورزشی در مدارس ارتقا یابد چراکه سلامت جامعه در گرو سلامت دانش آموزان است.

صفری، سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک رشت نیز در ادامه این برنامه گفت: شعار ششمین دوره المپیاد درون مدرسه ای «دانش‌آموزان فعال، مدرسه شاد و جامعه سالم» است، هدف المپیادهای درون مدرسه‌ای این است که شور و نشاط، استعدادیابی و تحرک در مدارس گسترش یابد.

وی افزود: المپیاد ورزشی در کنار سایر برنامه‌های آموزش و پرورش نظیر طرح حیاط پویا، مدرسه قهرمان، ورزش با خانواده در ارتقای سلامت روحی و جسمی دانش آموزان موثر است. در قالب طرح‌های مذکور که براساس سند تحول بنیادین اجرا می‌شوند، می‌توانیم المپیادهای ورزشی را در آموزش و پرورش تقویت کنیم.

گفتنی است سال گذشته در نیمی از مدارس استان گیلان المپیاد درون مدرسه ای و با شرکت 149 هزار دانش آموز گیلانی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار