زمینه‌های مشترک همکاری آذربایجان غربی با نخجوان تقویت شود

ارومیه (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:زمینه‌های مشترک همکاری آذربایجان غربی با نخجوان تقویت گردد.

کد مطلب: ۹۶۶۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
زمینه‌های مشترک همکاری آذربایجان غربی با نخجوان تقویت شود

سید مهدی قریشی در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان ضمن قدردانی از حضور و آرزوی موفقیت برای ایشان به ضرورت تعاملات فرهنگی، علمی و اقتصادی استان با نخجوان تأکید کرده و گفت: ظرفیت بسیار بالای استان آذربایجان غربی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی، دینی و اقتصادی فرصت بی نظیری برای تعامل بیشتر با جمهوری نخجوان است که ضرورت داردبا همت مسئولین استانی زمینه‌های مشترک همکاری بیش از پیش تقویت گردد.

او به ضرورت همکاری‌های فی ما بین در زمینه‌های پزشکی، درمانی و کشاورزی تأکید کرده و گفت: استان آذربایجان غربی با دارا بودن رتبه علمی خوب در زمینه‌های پزشکی، کشاورزی و سایر زمینه‌ها میتواند محل رجوع و تبادل علمی با جمهوری نخجوان باشد و این روابط میتواند با مدیریت و برنامه ریزی دقیق و بهره مندی از اساتید استانی در جمهوری نخجوان و بالعکس همراه باشد که امیدواریم با تلاش‌های کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان قدم‌های مؤثری در این زمینه برداشته شود.

سید مهدی قریشی به تقارب فرهنگی و دینی آذربایجان غربی و جمهوری نخجوان اشاره کرد و گفت: بحمدالله تقارب فکری و دینی مناسبی بین دو منطقه وجود دارد که میتوان از آن بهره برد.


او با استقبال از برگزاری همایش‌های مختلف مذهبی در مناسبت‌های مختلف بصورت مشترک با حضور صاحب نظران و اندیشمندان و علمای آذربایجان غربی و نخجوان گفت: برگزاری چنین همایش‌هایی به تعمیق فرهنگی و باور‌های دینی هر دو منطقه مؤثر بوده و میتوان با افزایش این تعاملات زمینه پیشرفت و شکوفایی را در زمینه‌های مشترک ما بین دو کشور شاهد بود.

سید احمد حسینی نیز با بیان علاقمندی مردم نخجوان و اشتیاق آنان در جهت افزایش سفر به آذربایجان غربی و ارومیه برای گردش و مسائل درمانی گفت: ما در جمهوری نخجوان و در برخورد با مردم میبینیم و میشنویم که از میزبانی آذربایجان غربی رضایت همگانی وجود دارد و این بسیار فرصت مناسب و مغتنمی است برای افزایش این سفر‌ها که امیدواریم شاهد افزایش این سفر‌های دو سویه باشیم.

او در ادامه به تعاملات خوب و دوستانه با مدیران ارشد جمهوری نخجوان اشاره کرده و گفت: تعاملات با نخجوان از سوی جمهوری اسلامی ایران و سرکنسولگری، علی رغم حساسیت‌ها و محدودیت‌های حاکم در نخجوان بسیار سازنده و توأم با احترام است و امیدواریم با فعالیت گسترده که در فضای مجازی در معرفی مناطق مختلف ایران شروع شده شاهد تعاملات بیشتر در همه زمینه‌ها نیز باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار