پیام مدیرکل دفتر موسیقی به دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

تهران (پانا) - محمد اله‌یاری فومنی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد.

کد مطلب: ۹۶۶۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیرکل دفتر موسیقی به دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

به گزارش ستاد خبری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، در متن پیام محمد اله‌یاری فومنی، مدیرکل دفتر موسیقی به دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، چنین آمده است:
بسمه تعالی
موسیقی نواحی و اقوام ایرانی از میراث فرهنگی ارزشمند کشور است که حفظ و پاسداشت این ذخیره عظیم فرهنگی و معرفی و نشر آن در داخل و خارج از کشور و تقدیر از جایگاه بزرگان و هنرمندان این حوزه از وظایف سیاست‌گذاران، مدیران و فعالان فرهنگی است.
دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، با هدف اصلی ایجاد فرصت‌های برابر به‌منظور معرفی و گرد هم آمدن استعدادهای برتر موسیقی اقوام و نواحی ایران برگزار می‌شود. جشنواره‌ای که ظرفیت‌ هم‌زیستی فرهنگ‌های مختلف را فراهم می‌آورد و در کنار هم‌افزایی داخلی، زمینه مطلوبی برای اقدامات فراملی هنری و معرفی هنرمندان اصیل کشور در سطح جهانی را مهیا می‌کند.
موسیقی نواحی از ادوار گذشته، سینه‌به‌سینه در متن زندگی مردم ایران جریان یافته است و تنوع و تکثر این عرصه از هنر و پیوند نزدیک آن با زمینه موسیقایی بسیاری از کشورهای منطقه در قالب ایران فرهنگی، فرصت بسیار مناسبی برای توسعه دیپلماسی فرهنگی کشور محسوب می‌شود که می‌تواند شبکه‌سازی اصولی در جامعه جهانی هنر با بهره‌مندی از رسانه موسیقی را فراهم آورد.
دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حفظ و دوام و حمایت از طنین موسیقی نواحی و تحقق اهداف مذکور اهتمام ویژه دارد.
فرصت را مغتنم می‌دانم و از تلاش‌های دبیر محترم جشنواره، مدیران ارشد استان کرمان، مدیر کل محترم و همکاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مدیر و همکاران محترم انجمن موسیقی ایران، انجمن موسیقی کرمان و همکاران پرتلاشم در دفتر امور موسیقی، تمامی هنرمندان و نام‌آوران موسیقی نواحی ایران، مراتب تقدیر و تحسین خود را اعلام می‌دارم.

محمد اله یاری فومنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار