مخالفت مجلس با سلب دو فوریت طرح «تقلیل مجازات حبس»

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای جمعی از نمایندگان مبنی بر سلب دو فوریت از طرح «تقلیل مجازات حبس تعزیری» مخالفت کردند.

کد مطلب: ۹۶۶۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مخالفت مجلس با سلب دو فوریت طرح «تقلیل مجازات حبس»

صبح امروز (سه‌شنبه) و در جریان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ۱۵۸ تن از نمایندگان طی درخواستی خواستار سلب دو فوریت از طرح محمدجواد فتحی، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مبنی بر سلب دو فوریت از طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری شدند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده اصولگرای شاهین‌شهر به عنوان نماینده این 158 تن در اظهاراتی درباره دلایل خود برای سلب دو فوریت طرح مذکور و تصویب یک فوریت آن اظهار کرد: «در جلسه روز یکشنبه که در خصوص این طرح نیز در مجلس بحث شد بر سر یک فوریت و یا دو فوریت آن نیز اختلاف نظر بود. اگر ما این طرح را به یک فوریت کاهش دهیم حداکثر ۱۰ روز فرصت خواهد بود تا از نظرات کارشناسی و پیشنهادات نمایندگان و حقوق‌دانان استفاده کنیم.»

او ادامه داد: «این طرح یک گام مهم است و فضای مجازات کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و لازم است با تأمل بیشتری مورد بررسی قرار گیرد. در مدت کوتاه کنونی این فرصت نبوده است تا از نظر کارشناسان، قضات و جامعه‌شناسان استفاده کنیم.»

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: «قوه‌قضاییه مجری این طرح خواهد بود و لذا لازم است از نظرات قوه قضاییه نیز استفاده شود. بنده آن طور که شنیده‌ام آقای رئیسی نیز با این اقدام مخالف هستند. باید زمان داد تا در ۱۰ روز آینده از نظرات کارشناسی حقوقدانان و وکلا بهره ببریم.»

بعد از این اظهارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست 158 تن از همکاران خود را نپذیرفتند تا طرح تقلیل مجازات حبس تعزیری همچنان به صورت دو فوریت بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار