شرکت ۲۵ استان در جشنواره ملی اقوام ایرانی

خرم‎آباد -پانا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: جشنواره ملی فرهنگ اقوام ایرانی با حضور ۲۵ استان در این استان برگزار می‎شود.

کد مطلب: ۹۶۶۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
شرکت ۲۵ استان در جشنواره ملی اقوام ایرانی

سید امین قاسمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۲۵ استان برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند افزود: این استان‌ها از یک تا چهار بخش‌ جشنواره شرکت خواهند کردو در بخش موسیقی نیز بیش از ۱۵ استان آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: این جشنواره با هدف حفظ و تبلیغ سنت‌ها، ایجاد روحیه نشاط و شادی در بین مردم، معرفی فرهنگ اقوام مختلف و معرفی جادذبه ها و رونق گردشگری استان از ۱۶ تا ۲۰ آبان ماه در مجموعه فرهنگی- تاریخی قلعه فلک الافلاک خرم آباد برگزارمی شود.

وی بیان کرد: این جشنواره در بخش‌های صنایع دستی، سیاه چادر، پخت غذاهای محلی و اجرای موسیقی محلی و حرکات موزون برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: برگزاری تور آشنا سازی فعالان، دفاتر خدمات گردشگری با ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری لرستان و نمایشگاه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی نیز از برنامه های جانبی این جشنواره است.

وی عنوان کرد: سیاه چادرهای عشایری برای پخت غذاهای محلی و نمایش آداب و سنن محلی، نمایشگاه تخصصی صنایع دستی و تراش سنگ های قیمتی با برند ملی در این جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

قاسمی اظهار داشت: پوشش و لباس های محلی و سنتی هر استان نیز در سیاه چادرهای استان های مختلف نمایش داده می شود.

جشنواره فرهنگ ملی اقوام از شانزدهم آبان ماه به مدت ۵ روز در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه فلک الافلاک برپا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار