معتمدین منطقه 6 در دیدار با شهردار اصفهان چه درخواست هایی داشتند

اصفهان (پانا) - ایجاد پارکینگ در بسیاری از بخش های منطقه 6، رسیدگی به مشکلات محله ردان، ایجاد امکانات فرهنگی و ورزشی در شهرک شهید کشوری، تعیین تکلیف زمین های کشاورزی اشکاوند و... از جمله درخواست های معتمدین محلی منطقه 6 در دیدار با شهردار اصفهان بود.

کد مطلب: ۹۶۶۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
معتمدین منطقه 6 در دیدار با شهردار اصفهان چه درخواست هایی داشتند

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان به همراه رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، فریده روشن عضو شورای شهر و معاونین و مدیران خود در چهارمین برنامه ملاقات مردمی خود با شهروندان مناطق شهر اصفهان با معتمدین منطقه 6 اصفهان دیدار کرد. معتمدین در دیدار با شهردار اصفهان هر یک به بیان مشکلات و مسائل منطقه اشاره کرده و خواستار رفع آنها از سوی مدیریت شهری شدند.
عباس بهروان، گزارشگر قدیمی فوتبال و پیشکسوت برنامه های ورزشی تلویزیون و از معتمدین منطقه 6 در این نشست ضمن تشکر از شهردار منطقه 6، اظهار کرد: یکی از مشکلات منطقه نبود پارکینگ لازم در ساختمان شهرداری منطقه است که باعث به وجود آمدن ترافیک شده و امیدوارم فکری به حال این ساختمان شده و برای رفع مشکلات آن اقدام شود.
وی با اشاره به معضل دور دور جوانان با خودرو در خیابان های این منطقه که باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای شهروندان شده است، تصریح کرد: حضور این جوانان در نیمه های شب، خواب را از شهروندان و ساکنین منطقه گرفته و مشکلاتی را ایجاد کرده است که امیدوارم طی هماهنگی مدیریت شهری با نیروی انتظامی فکری به حال این معضل منطقه شود.
بهروان ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات منطقه نبود محل مناسب برای تفریح جوانان و خانواده ها است، مناطق مردآویج، فرایبورگ،‌ و ... نیازمند یک سالن آمفی تئاتر هستند تا جوانان بتوانند اوقات خود را با برنامه های فرهنگی و تفریحات سالم پر کنند.
وی افزود: آقای برکت مدیر منطقه 6 منشاء تحولات خوبی در منطقه بوده اند و جا دارد از ایشان و همچنین رئیس شورای شهر به دلیل همراهی و هم صدایی با مردم تشکر کنم.
امکانات فرهنگی و ورزشی از کمبودهای مجموعه شهید کشوری است
ذوالقدر یکی دیگر از معتمدین منطقه از شهرک شهید کشوری نیز در ادامه این دیدار اظهار کرد: از زمان آغاز به کار شهرداری در دوره جدید تحولات خوبی در مجموعه شهید کشوری صورت گرفته به نحوی که حضور مستمر این شهردار باعث شده تغییرات اساسی در آن محیط ایجاد شود، به طور مثال پارکی در این مجموعه ایجاد شد که بسیار مناسب است، همچنین جشنواره فرهنگی ورزشی در این مجموعه برگزار شد که باعث شور و نشاط مردم شد.
این معتمد منطقه 6 شهرداری اصفهان تصریح کرد: مجموعه شهید کشوری نیازمند یکسری امکانات بهداشتی - درمانی است تا مردم بتوانند از این امکانات استفاده کنند، کمبود کانکس نیروی انتظامی، سالن ورزشی، چراغ راهنمایی رانندگی و کتابخانه نیز از دیگر کمبودهای مجموعه شهید کشوری است.
وی افزود: در بوستان اصلی مجموعه شهید کشوری یک گودبرداری صورت گرفته که 5 سال است بلاتکلیف مانده، این مشکل خطراتی را برای شهروندان به وجود آورده که لازم است نسبت به تعیین تکلیف و رفع آن اقدام شود.
بدون همراهی شهرداری نماز جمعه با این کیفیت در مصلی برگزار نمی شد
پرچمی یکی دیگر از معتمدین منطقه با بیان اینکه تا دو سال پیش در خیابان مصلی امنیت چندانی برقرار نبود، افزود: با آزادسازی های صورت گرفته و آزادشدن پیاده رو این معضل برطرف شده که جا دارد از مدیر منطقه تشکر کنم.
وی تصریح کرد: اگر همراهی و همکاری مدیریت شهری و شهرداران وجود نداشت نماز جمعه با کیفیتی که هم اکنون در مصلی برگزار می شود، برگزار نمی شد.
این معتمد ادامه داد: کار و فعالیت عمرانی همچنین نظافت منطقه قابل ذکر است که جای تشکر از مدیران شهرداری دارد، لازم است مدیرانی انتخاب شوند که ریسک پذیر بوده، در صحنه حضور داشته و پاکدست باشند، اگر این خصوصیات در مدیران وجود داشته باشد باعث رشد و آبادانی شهر می شود.
مسیر آبادانی در شهر تداوم یافت
خاتون آبادی از دیگر معتمدین منطقه 6 تاکید کرد: روزی شخصی مانند شیخ بهایی پیدا شد و این شهر را ساخت و مسیر آبادانی شهر تاکنون ادامه داشته است که جا دارد از دست اندرکاران و مدیران شهرداری اصفهان تشکر کنم که سعی کرده اند شهر را بسازند و منطقه 6 را به یک قطب گردشگری تبدیل کنند.
بلاتکلیفی زمین های کشاورزی مردم محله اشکاوند
محسن صیامپور از دیگر معتمدین منطقه و از اهالی اشکاوند در این دیدار اظهار کرد: زمانی که کلنگ سالن اجلاس به زمین زده شد، کانال آبی از زمین های مردم منطقه اشکاوند رد می شد که با توجه به اعلام حریم، مشکلاتی سر مالکیت این زمین ها به وجود آمده و زمین ها بلاتکلیف مانده است.
وی با بیان اینکه مردم این منطقه خرده مالک هستند، افزود: زمین های مردم این منطقه بیش از هزار یا دو هزار متر نیست اما چرا با وجود احداث سالن همایش ها تکلیف این زمین ها همچنان مشخص نشده است، لازم است اگر قرار است غرامت یا معوضی داده شود تکلیف آن هرچه سریعتر مشخص شود زیرا این زمین ها بلاتکلیف مانده و کشاورزان نمی توانند در این زمین ها کشت و کار کنند.
این معتمد تاکید کرد: نیاز بود برای احداث سالن اجلاس در دوره های گذشته، نظر کشاورزان منطقه را هم لحاظ کنند.
نبود سرویس بهداشتی و پارکینگ کافی از معضلات منطقه 6
علی راعی از دیگر معتمدین منطقه 6 اظهار کرد: اقدامات عمرانی خوبی در منطقه 6 انجام شده که جای تشکر دارد با این وجود نبود پارکینگ در شعاع 1500 متری، نبود سرویس بهداشتی به ویژه برای کسبه و نبود سرعت گیرهای آسفالتی از معضلات منطقه است.
محله ردان نیازمند رسیدگی بیشتر است
اژدری از محله ردان نیز در این نشست جمعیت محله ردان را حدود 1500 نفر ذکر کرد و افزود: این محله نزدیک 22 شهید و 50 جانباز را تقدیم انقلاب کرده است. مردم محله مردمی انقلابی هستند که با توجه به این مسئله و اینکه یکی از ورودی های شهر اصفهان است، می طلبد این محل از آبادانی بیشتری برخوردار باشد.
وی تصریح کرد: از مدیر منطقه 6 تقاضامندیم رسیدگی بیشتری به محله ردان کند، ضمن اینکه از احداث پل غیرهمسطح خروجی اجلاس تشکر و پیشنهاد می کنم این پل به نام شهدای ردان نامگذاری شود.
این معتمد محلی گفت: یک حمام قدیمی در محله ردان وجود دارد که بلااستفاده مانده و لازم است تخریب شده و به جای آن پارکینگ و مغازه ساخته شود، همچنین جاده روح الامین که از ردان شروع می شود فاقد پیاده روی مناسب است و باید در این خصوص نیز اقدامات لازم صورت بگیرد.
معضل پارک خودرو پشت ترمینال صفه برای ساکنان شهرک زیتون
اشرفی از مجموعه زیتون نیز در این دیدار با بیان اینکه پارک ماشین ها پشت ترمینال صفه باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای ساکنین بلوک 12 شده است، اظهار کرد: لازم است تابلوی «پارک مطلقا ممنوع» نصب شده و میله گذاری شود تا این مکان فقط به پارک ماشین های ساکنین بلوک اختصاص داشته باشد.
قیمت گذاری زمین ها برای آزادسازی نیاز به بازنگری دارد
رجایی ساکن کوچه لسان الارض نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: آزادسازی هایی در این منطقه وجود داشته اما قیمت گذاری ها معضلی برای مردم این کوچه شده است، این قیمت ها باعث شده شهروندان نتوانند جای دیگر خانه خریداری کنند.
وی تصریح کرد: مسجدی 70 ساله در این محله وجود دارد که همچنان نیمه کاره مانده و لازم است فکری برای آن صورت بگیرد.
از استعدادهای دانش آموزی استفاده شود
شفیعی نماینده مجلس دانش آموزی آموزش و پرورش ناحیه سه، اظهار کرد: اصفهان از پرجمعیت ترین استان های ایران در بستر دانش آموزی با بیش از 850 هزار دانش آموز است که حساسیت زیادی از بعد دانش آموزی دارد، دانش آموزان زیادی که در ناحیه سه آموزش و پرورش حضور دارند نیازمند توجه بیشتری هستند.
وی هویت بخشی به دانش آموزان را یکی از مسائل مورد مطالبه آنها ذکر کرد و افزود: زمانی که به دانش آموزان هویت داده می شود باعث بالارفتن اعتماد به نفس در میان آنها شده و بستری برای رشد آنها فراهم می شود، درخواست دارم برای بالارفتن اعتماد به نفس میان دانش آموزان اسامی پژوهشگران برجسته روی دیوار بسیاری از پژوهش سراها حک شود.
نماینده مجلس دانش آموزی آموزش و پرورش ادامه داد: در ناحیه سه یکسری جشنواره ها برگزار می شود که به افراد برتر هدیه ای داده می شود و سپس آنها رها می شوند، شایسته است از استعداد این دانش آموزان در زمینه های هنری استفاده شود تا برای نوجوانانی که دارای رتبه های برتر تئاتر و موسیقی هستند کارآفرینی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه شکاف بین نسلی بین دانش آموزان و والدین به وجود آمده است، گفت: مدیران شهری می توانند در انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش وارد شده تا با بستری که فراهم می شود شکاف بین نسلی میان دانش آموز و والدین برطرف شود.
شفیعی تاکید کرد: شعرا به عنوان افراد مهم در جامعه همواره الگوهایی برای نوجوانان و جوانان بوده اند بنابراین بزرگداشت شعرایی مانند مولانا، سعدی، پروین اعتصامی و ... برای ارائه الگویی جهت دار به دانش آموزان موثر است.
وی افزود: پیشنهاد می شود از نمایندگان مجلس دانش آموزی به عنوان نمایندگان 14 میلیون دانش آموز کشور در جلسات هم اندیشی «اصفهان فردا» دعوت به عمل بیاید تا از نقطه نظرات آنها استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار