اسامی موافقان و مخالفان طرح تقلیل مجازات حبس در کمیسیون حقوقی

تهران (پانا) – کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی طرح تقلیل مجازات حبس را به رغم تصویب دو فوریت آن در صحن علنی مجلس قوه‌مقننه، رد کرد.

کد مطلب: ۹۶۶۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
اسامی موافقان و مخالفان طرح تقلیل مجازات حبس در کمیسیون حقوقی

عصر امروز (دوشنبه) طرح تقلیل مجازات حبس باتوجه به تصویب دو فوریت آن در نشست روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با 180 رای موافق در مقابل تنها 14 مخالف در دستور کار کمیسیون حقوقی و قضایی قرار گرفت تا بعد از طی روند قانونی برای بررسی نهایی به صحن علنی مجلس بر گردد.

بررسی‌ها انجام شد و باتوجه به ترکیب کمیسیون حقوقی و قضایی و همچنین حمایت قاطع صحن علنی از طرح محمدجواد فتحی برای تقلیل مجازات حبس از جرائم، انتظار می‌رفت این کمیسیون اقدام به تصویب طرح مذکور کند ولی چنین نشد.

یحیی کمالی‌پور، عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی در اظهاراتی در حالی خبر از رد طرح تقلیل مجازات حبس در این کمیسیون داد که پیش از آن سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌قضائیه جمهوری اسلامی در اظهاراتی که خبرگزاری رسمی این قوه (میزان) آن را منتشر کرده بود صراحتا با طرح فتحی که مورد حمایت اکثریت نمایندگان قرار گرفته بود، مخالفت کرد.

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تسلیت ایام شهادت امام حسن عسکری (ع)، ۱۳ آبان را نماد هویت و اصالت استکبارستیزی انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به طرح موضوع تقلیل مجازات حبس در مجلس، این امر را موجب تزلزل قانون مجازات اسلامی دانست و به نوعی مخالفت دستگاه قضایی با تصویب چنین طرحی را اعلام کرد.

نکته جالب در این میان توجه به اسامی موافقان و مخالفان طرح تقلیل مجازات حبس است. براساس اطلاعات واصله به پانا در نشست بررسی این طرح در کمیسیون حقوقی و قضایی ژرژیک آبرامیان، محمدعلی پورمختار، مجید ناصری نژاد و حسن نوروزی غایب بوده‌اند و به جز حسن رضازاده، محمد جواد فتحی، یحیی کمالی‌پور و جلیل رحیمی جهان‌آبادی که رای به موافق داده‌اند مابقی مخالف این طرح بوده‌اند.

یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی که نخواست نامش فاش شود در همین زمینه به پانا گفت که از جمله مخالفان این طرح می‌توان به اللهیار ملکشاهی، ابوالفضل ابوترابی، محمد کاظمی، فرهاد تجری و بهمن طاهرخانی اشاره کرد.

نکته قابل توجه اینکه محمدعلی پورمختار و حسن نوروزی که در این نشست غایب بوده‌اند نامشان در میان امضا کنندگان طرح دو فوریتی تقلیل مجازات حبس تعزیری به چشم می‌خورد.

فرهاد تجری نیز که به عنوان مخالف به این طرح رای داده نامش در میان طراحان به چشم می‌خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار