ابتکار: پیش از انقلاب ۳۸درصد دختران به آموزش ابتدایی دسترسی نداشتند اکنون ۴درصد

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ۱۳ آبان به مثابه ریشه استحکام انقلاب و ایران است، گفت: در این روز مردم ایران با پرداخت هزینه جانی در مقابل دخالت بیگانه و حس تحمیل شده تعیین تکلیف دیوصفتان، ایستادگی کردند، چرا که معتقد بودند آزادی از یوغ‌ها، تنها راه سوق به تعالی است.

کد مطلب: ۹۶۶۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: پیش از انقلاب ۳۸درصد دختران به آموزش ابتدایی دسترسی نداشتند اکنون ۴درصد

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان، معصومه ابتکار امروز دوشنبه در دیدار با دختران دانش آموز مدال‌آور علمی که به مناسبت ١٣ آبان در دفتر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری صورت گرفت، افزود: امروز با تاریخ و هویت ایران پیوند دارد، تاریخ و هویتی که به مثابه ریشه استحکام انقلاب و ایران را حفظ کرده است.

وی ادامه داد: سیزدهم آبان ماه مردم ایران با پرداخت هزینه جانی در مقابل دخالت بیگانه و حس تحمیل شده تعیین تکلیف دیوصفتان، ایستادگی کردند، چرا که معتقد بودند آزادی از یوغ‌ها، سوق به تعالی است.

ابتکار با ذکر خاطره حضور دکتر مصدق در سازمان ملل که نشان داد ایرانی بودن چه افتخار ارزنده‌ای است، گفت: پیش از انقلاب، ٣٨ درصد دختران دسترسی به آموزش ابتدائی نداشتند، موضوعی که دغدغه دانش آموزان سیزده آبان ٥٨ بود و برای رسیدن به این آرمان‌ها جان دادند. چنانچه شاهدیم پس از انقلاب شکوهمند این نرخ به شدت کاهش یافته و تنها ٤ درصد از دانش آموزان این دسترسی را ندارند.

وی یادآور شد: پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته و از سختی‌ها فاصله گرفته‌ایم اما هنوز برای رسیدن به آرمان‌های متعالی مدنظر شهدای بزرگوار که برای آن جان دادند فاصله هست.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر این که اعتماد به نفس، خودباوری و اتکا به خداوند از جمله ویژگی‌های خوبی است که به دنبال آن هستیم، خطاب به دانش‌آموزان گفت: خود باید بخواهیم تا به آن برسیم.

به گفته ابتکار، دین برای سخت گیری و محدود کردن نیامده بلکه آمده زنجیرها را پاره کند تا انسان رشدی فردی و اجتماعی کند. او افزود: شما دانش‌آموزان بدانید بحث اعتماد به نفس و مهارت‌های فردی که از ذهن شروع و به مهارت اجتماعی می‌رسد چراغ راه شما است و تلاش ما این است که این مسیر همواره باز باشد.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: در جمهوری اسلامی محدودیتی برای ارتقای توانمندی زنان و مردان وجود ندارد کما اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی بارها بر این امر تاکید کردند و عنوان داشتند موارد شرعی پیش رو راهی برای رسیدن به تعالی است.

وی با اشاره به این که زنان می‌تواند در همه عرصه‌های اجتماعی- سیاسی فعالیت کنند، اظهار داشت: یکی از هدفگذاری‌های دولت تدبیر و امید، حضور ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی است که این مسیر تا کنون به ۱۸ درصد رسیده است؛ اتفاق خوبی که بنیانگذار جمهوری اسلامی هم بر آن تاکید و همواهر عنوان می‌کردند زنان باید در مقدرات کشور دخالت کنند. امری که امیدواریم در آینده نزدیک به طور کامل محقق شود و زنان بتوانند در انتخابات پیش رو ۳۰ درصد کرسی مجلس را کسب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار