در گفت‌وگو با پانا

ابتکار: در شرع چندهمسری مربوط به موارد خاص است و اصلا عمومیت ندارد

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در واکنش به انتشار برخی تبلیغات در فضای مجازی برای ترویج چندهمسری و برگزاری کارگاه آموزشی در این زمینه گفت مواردی که در شرع نسبت به موضوع همسر دوم تاکید شده است یا گفته بزرگان مربوط به موارد خاص و بر حسب نیاز و ضرورت است و اصلا عمومیت ندارد و عمومیت دادن موضوع چندهمسری اصلا به صلاح نیست.

کد مطلب: ۹۶۶۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
ابتکار: در شرع چندهمسری مربوط به موارد خاص است و اصلا عمومیت ندارد

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با پانا درباره حواشی موضوع چندهمسری اظهار کرد: «ازدواج برای یک جوان باید همراه با حس خوشنودی باشد و باید شرایط را از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از یک سو و حمایت‌های لازم در بخش اشتغال و مسکن از سوی دیگر فراهم کرد. اگر همه این‌ها فراهم باشد شرایطی پیش می‌آید تا زوج‌های جوان یکدیگر را پیدا کرده و ازدواج کنند.»

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری افزود: «متاسفانه افرادی که دغدغه کاهش ازدواج را دارند، فضاهای روانی را در جامعه نسبت به مساله ازدواج این چنین می‌کنند که نه تنها حس خوشایندی به وجود نمی‌آورد بلکه کاملا حس ناامیدی یا بی‌اعتمادی و شک و تردید را هم می‌تواند گسترش دهد. یکی از مسائلی را که این دغدغه‌داران ازدواج پیشتر مطرح کرده‌ بودند، موضوع طلاق بود و اعلام کردند که آمار طلاق وحشتناک است، شاید در ظاهر دغدغه ازدواج و طلاق را دارند اما واقعیت این است که با ترسیم یک تصویر نادرست آمار ناصحیحی را اعلام کردند و آمار اصلا به آن شدت نبود.»

وی ادامه داد: «اکنون در ارتباط با موضوع چندهمسری مواردی مطرح می‌شود. وقتی فرد احساس کند وارد معادله‌ای خواهد شد که به او و خانواده‌اش آسیب می‌زند، برای اینکه وارد این معادله شود تردید می‌کند. ما باید ازدواج را آسان کنیم. باید حاصل ازدواج مهر و صفا باشد نه درگیری و تنش و این احساس که همسرش قرار است برود دوباره ازدواج کند.»

ابتکار گفت: «مواردی که در شرع نسبت به موضوع همسر دوم تاکید شده است یا گفته بزرگان درباره موارد خاص و بر حسب نیاز و ضرورت است که در موارد خاص اتفاق بیفتد و اصلا عمومیت ندارد.»

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه عمومیت دادن موضوع چندهمسری اصلا به صلاح نیست، گفت: «مقام معظم رهبری نیز درباره چندهمسری فقط در موارد خاص تاکید داشتند. چندهمسری از مسایلی است که جوانان را نسبت به مساله ازدواج فراری می‌دهد و می‌ترساند، بنابراین نباید کاری کرد که جوانان این احساس را داشته باشند.»

وی گفت: «افرادی که خیلی دغدغه ازدواج جوانان را دارند هر چند وقت یکبار موضوعاتی را مطرح می‌کنند که از نظر فضای فرهنگی و روانی به ضرر امر ازدواج است. ازدواج راحت، آسان و در چارچوب شرع مقدس که به نفع جوانان است، باید صورت بگیرد.»

ابتکار در پاسخ به این سوال که چرا با برگزارکنندگان کارگاه‌هایی با موضوع چندهمسری برخورد نمی‌شود، گفت: «باید دید چه محمل قانونی دارد و این موضوع را باید بررسی کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار