جشنواره فیلم ایرانی در ویتره فرانسه برپا می‌شود

تهران (پانا) - با نمایش شش فیلم از سینمای ایران، نخستین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی با عنوان «نسل نوین سینمای ایران»، اواخر آذر در شهر ویتره فرانسه برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۹۶۶۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره فیلم ایرانی در ویتره فرانسه برپا می‌شود

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در این جشنواره که با هدف معرفی سینمای نوین ایران و دعوت از کارگردانان مستقل سینمای کشورمان برگزار می‌شود، برای ترسیم چشم‌اندازی نو از شرایط کنونی سینمای ایران، شش فیلم یه‌وا (آناهید آباد)، آپاندیس (حسین نمازی)، ویلایی‌ها (منیر قیدی)، برگ جان (ابراهیم مختاری)، مادری (رقیه توکلی) و خانه‌ای در خیابان چهل و یکم (حمیدرضا قربانی) به نمایش درخواهد آمد.

این رویداد با همکاری و مساعدت ابوالفضل جلیلی، کارگردان به نام کشورمان صورت گرفته است.

همچنین قرار است در مراسم پایانی، از کارگردان فیلم منتخب این جشنواره بر اساس آرای تماشاگران تقدیر شود.

در حاشیه این جشنواره و در بخش غیررقابتی که با حضور متخصصین سینمای ایران و فرانسه و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایرانی برگزار می‌شود، چند فیلم مستند و چند فیلم کوتاه با حضور «علی نظری» فیلمساز ایرانی به‌نمایش در خواهد آمد.

این رویداد فرهنگی و هنری به ابتکار «مرکز ایران و فرانسه» و با مشارکت و حمایت شهرداری شهرویتره (واقع در استان بروتاین فرانسه)، انجمن فرهنگی گارومدیا، شورای استان بروتاین، بنیاد سینمایی فارابی و «خانه فرهنگ‌های جهان» ۲۰ تا ۲۴ آذر ۱۳۹۸ (۱۱ تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۹ ) در شهر ویتره برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار