معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری خبر داد

افزایش شمار مدیران زن در 2 سال اخیر

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در جمهوری اسلامی محدودیتی برای پیشرفت دختران و زنان وجود ندارد، گفت نسبت مدیران زن از 13.8 در سال 96 اکنون به 18.6 درصد در سال 98 رسیده است.

کد مطلب: ۹۶۵۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش شمار مدیران زن در 2 سال اخیر

معصومه ابتکار ظهر امروز در جمع دختران مدال‌آور المپیادی که در محل معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری برگزار شد با اشاره به روز 13 آبان اظهار کرد: امروز، روزی است که با تاریخ و هویت ایران پیوند دارد. هویت کشوری که تمدن‌ساز بوده است و کشورهای زیادی را نداریم که تمدنی این چنینی را داشته باشند. هویت، تاریخ و فرهنگ ما ریشه ما است و باید مراقب آن باشیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری افزود: در 13 آبان سال 57 که رژیم پهلوی بر علیه مردم، سلاح برداشته بود و تعداد زیادی که معترض بودند و بخشی از آنها دانش‌آموز بودند در مقابل دخالت بیگانه ایستادگی کردند. در 13 آبان سال 58 تعداد 400 دانشجوی نخبه دانشگاه تهران که دغدغه‌مند بودند به پاخاستند چون نگران بودند اوضاع مثل سابق شود.

وی اضافه کرد: در آن زمان 38 درصد دختران به مدرسه ابتدایی دسترسی نداشتند. این رقم در حال حاضر تنها به ۴ درصد می‌رسد که این کودکان نیز عمدتا در مناطق مرزی و از جمله مهاجران هستند. حرص و جوشی که الان برای دختران بازمانده از تحصیل می‌خوریم فقط برای کمتر از 4 درصد است. امروز 60 درصد از قبول‌شدگان کنکور دختران هستند. بنابراین می‌بینیم که امروز اوضاع تغییر کرده است و یکی از دغدغه‌های دانشجویان خط امام همین بود که این شرایط از ما گرفته نشود کما اینکه این شرایط از کشورهای همسایه ما گرفته شد.

ابتکار با اشاره به وضع کشورهای همچون یمن تصریح کرد: ببینید چگونه کودکان یمن کشته می‌شوند و طبق آمار سازمان ملل متحد، 100 هزار کودک یمنی بر اثر جنگ، گرسنگی و فقر در چند سال اخیر کشته شده‌اند. کشور ما هم قرار بوده مثل کشورهای درگیر جنگ شود و قرار نبوده که مثل کشورهای پیشرفته شود و خدا را شکر که اینگونه نشدیم. اکنون مشکلاتی داریم و به مشکلات واقف هستیم ولی نسبت به گذشته خیلی پیشرفت کردیم و از آن سختی‌ها فاصله گرفتیم و نسبت به منطقه خودمان بهتر هستیم.

وی خطاب به دختران المپیادی گفت: شما امروز به درستی درباره اعتماد به نفس تاکید داشتید. بدانید منشا خودباوری، اعتماد به نفس، اتکای به خداوند و دستیابی به آن، در داشتن ارتباط خوب با خداوند است. شما که در عرصه علمی پیشرفت‌های خوبی دارید و در آینده مسیر خوبی دارید، بدانید اعتماد به نفس و مهارت‌های فردی، بسیار موضوع مهمی است و چراغ راه شما است و در هر مسیری که می‌خواهید گام بردارید چراغ راهتان است. تلاش ما این است که این مسیر باز شود و بدانید در جمهوری اسلامی محدودیتی برای پیشرفت زنان وجود ندارد و برای دختران هیچ محدودیتی نیست و این گفته امام خمینی(ره) است که بارها گفت محدودیتی برای زنان وجود ندارد.

ابتکار گفت: امروز شاهدیم که فرصت‌ها برای زنان فراهم است و یکی از هدف‌گذاری‌های ریاست‌جمهوری برای دولت این بود که تا پایان دولت دوازدهم 30 درصد مدیران زنان باشند. نسبت مدیران زن از 13.8 در سال 96 اکنون به 18.6 درصد در سال 98 رسیده است و رشد قابل توجهی است به طوری که اکنون 10 معاون استاندار، 60 نفر از معاونان وزیر و 3 سفیر زن داریم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در پایان درباره بخشنامه ممنوعیت تدریس معلمان مرد برای مدارس دخترانه گفت: درباره مشکلاتی که درباره این بخشنامه و تبعیض‌هایی که وجود دارد، تلاشمان این است که این مسیر باز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار