خدابنده: یوم الله 13 آبان نقطه عطف و سرمنشاء تحولات اساسی در ایران است

مشهد (پانا)- به مناسبت فرارسیدن یوم الله 13 آبان، آیین استانی نواختن زنگ روز ملی مبارزه با استکبار ستیزی در مدارس با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در دبیرستان پسرانه نمونه دولتی ابرار آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۵۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
خدابنده: یوم الله 13 آبان نقطه عطف و سرمنشاء تحولات اساسی در ایران است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این مراسم گفت: امروز از دید تقویم تاریخ و تقویم انقلاب یک روز خدایی و مقدس است و همیشه در ذهن ما جاودانه خواهد ماند.

وی افزود: روزهای 12 فروردین، 13 آبان و 22 بهمن برای ما ایرانی ها همگی یوم الله هستند اما در بین این روزهای خدایی روز 13 آبان یک نقطه عطف است و آغاز و سرمنشاء تحولات اساسی در این سرزمین محسوب می شود.

خدابنده تصریح کرد: تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در سال 1343 به دلیل مخالف با قانون کاپیتولاسیون که به اتباع آمریکایی مصونیت قضایی می داد، شهادت جمع کثیری از دانشجویان و دانش آموزان در سال 1357 و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 بدست دانشجویان پیرو خط امام (ره) که به فرموده امام راحل از آن به عنوان انقلاب دوم نام بردند همگی اتفاقات تلخ و بزرگی بود که در روز 13 آبان در سال های مختلف در دفتر تقویم این ملت بزرگ برای همیشه ثبت و ضبط گردید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" طنین انداز شد و این شعار به یکی از آرمان های بزرگ انقلاب تبدیل شد و به همین دلیل این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفت.

وی تاکید کرد: امروز همه ما فرهنگیان و دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان حضور می یابیم تا اتحاد، همدلی و همبستگی خود را به دنیا نشان دهیم و تا زمانی که این انسجام وجود دارد شیطان بزرگ هیچ غلطی نمی تواند بکند.

همچنین سید حمید موسوی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت: بیش از 40 سال از عمر انقلاب اسلامی گذشته است و دانش آموزان امروز دو دهه اول پس از انقلاب را ندیده اند پس ما وظیفه داریم تاریخ را برای آن ها بازگو کنیم تا از آن درس بگیرند.

وی افزود: بسیاری از آیات قرآن کریم اشاره به زندگی پیامبران دارد و هدف درس گرفتن است تا در زندگی فردی و اجتماعی خود از آن ها بهره بریم و این آیات چراغ هدایت ما مسلمانان است.

موسوی تصریح کرد: به فرموده حضرت امام (ره) انقلاب اسلامی انفجار نور بود که موج استقلال و آزادی را در دنیا طنین انداز کرد و با شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" جهان را از سلطه شرق و غرب آزاد ساخت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: ویژگی انقلاب شکوهمند ما، اسلامی بودن و اعتقادی بودن آن است و دشمن نیز این مهم را دریافته است و با انواع ترفندها از جمله جنگ تحمیلی، تحریم سیاسی و تحریم اقتصادی تلاش داشته این اعتقاد را سست کند اما به هیچ کدام از اهدافش نرسیده و جمهوری اسلامی ایران با تقدیم 250 هزار شهید گلگون کفن دفاع مقدس نشان داده که این ملت از آرمان ها و اعتقادات خود دست برنمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: علت اصلی که کشورهای بیگانه و به خصوص آمریکا نتوانسته اند این انقلاب را شکست دهند به این دلیل است که پایه و اساس انقلاب ما بر مبنای باورهای دینی و اعتقادی بوده است و تا زمانی که این اعتقادات محکم و پابرجا باشد اسلام و انقلاب ما پیروز است.

موسوی در پایان گفت: سست شدن باورها و اعتقادات مذهبی و ایجاد شبهات دینی بدترین آفت اجتماعی برای جامعه و به خصوص نسل جوان محسوب می شود و دانش آموزان جهت ورود به عرصه فضای مجازی که به نوعی جنگ نرم است باید با نهایت دقت و آگاهی ورود پیدا کنند و مسلح وارد کارزار شوند چرا که کشورهای بیگانه و دشمنان سعی دارند از طریق این فضا، اعتقادات و شعائر مذهبی و دینی جوانان ما را سست کنند تا بتوانند پایه های انقلاب را شکننده کنند پس شما جوانان باید هوشیار باشد.

قابل ذکر است در ابتدای این مراسم محسن روحانی نیا مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد گفت: 13 آبان روز دانش آموز است و به 14 میلیون دانش آموز کشور تعلق دارد و نسل چهارم و پنجم انقلاب همچون دانش آموزان سال 57 باید در میدان حضور داشته باشند و فریاد خود را بر سر استکبار جهانی و به خصوص آمریکا سر دهند و این مهم را به تمام دنیا اعلام دارند و ندای حق طلبی ایران اسلامی را به گوش جهانیان برسانند.

وی خطاب به دانش آموزان حاضر در مراسم گفت: رسالتی که امروز شما دانش آموزان بر عهده دارید جهاد علمی و آموزشی است و باید با این مهم تکلیف خود را ادا کنید و از خون پاک شهیدان این سرزمین پاسداری نمایید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار