نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: اسناد توطئه ها و فتنه های آمریکا توسط دانش آموزان مطالعه شود

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت که باید توجه کنیم در این برهه حساس مطالبات مقام معظم رهبری چیست؟ یکی از مطالبات ایشان در یک دهه اخیر این بوده است که اسناد توطئه ها و فتنه های آمریکا توسط دانش آموزان مطالعه شود و در کتب درسی منتشر شوند.

کد مطلب: ۹۶۵۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: اسناد توطئه ها و فتنه های آمریکا توسط دانش آموزان مطالعه شود

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در مراسم راهپیمایی 13 آبان در تبریز بیان کرد: 13 آبان در تاریخ معاصر کشور ما بستر پیدایش حوادث مختلفی است که در شکل گیری انقلاب، نقش بزرگ و سرنوشت ساز داشته اند. 13 آبان ماه سال 42 تبعید امام خمینی (ره) در پی قیام مردمی 15 خرداد ماه، 13 آبان ماه سال 57 شهادت جمعی از دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران و 13 آبان سال 58 تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام راحل. که در این میان 13 آبان ماه 58 با توجه به ابعاد و پیامدهای آن و گستره ملی و بین المللی از اهمیت و جایگاه ویژه ای در تاریخ انقلاب برخوردار است.

وی ادامه داد: این اقدام شجاعانه یکی از حرکت ها در تاریخ انقلاب های اصیل و مردمی جهان بود که از یک طرف به آمریکا شوک وارد کرد و عظمت امپریالیسم را درهم شکست و اوج خفت و زبونی آن ها را به رخ جهان کشید و از یک طرف فریاد مظلومیت و آزادگی مردم ایران را در پهنه گیتی طنین انداز کرد.

امام جمعه تبریز افزود: آمریکا تمام تلاش خود را در حمایت از رژیم پهلوی به کار بسته بود و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سفارت خود را به عنوان پایگاهی برای طراحی توطئه تبدیل کرد تا بتواند اقداماتی در پوشش سیاسی برای شکست و انحراف نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران انجام دهد. آمریکا بعد از اخراج مستشاران نظامی و غیرنظامی خود از ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فعالیت های جاسوسی خود را از درون سفارت افز ایش داد تا خلا ناشی از اخراج مستشاران را جبران کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تصریح کرد: جاسوسان آمریکایی سعی کردند از تعمیق و گسترش انقلاب جلوگیری کنند و با ایجاد شبکه های جاسوسی در پی آن بودند تا بحران آفرینی کنند و نیروهای انقلاب و جایگاه و شخصیت امام راحل را تضعیف کنند و همچنین میان رهبری و نسل جوان و فعال ترین نیروی انقلابی گسست و شکافت ایجاد کنند.

وی گفت: آمریکا در پی آن بود با ایجاد ارتباط با لیبرال ها و سلطنت طلب ها، نیروهای انقلاب و وفادار به امام راحل را از صحنه کشور دور کنند اما تسخیر لانه جاسوسی که بازتاب و پیامدهای زیادی در سطح ملی و بین المللی داشت هیات حاکمه آمریکا را به شدت سرگردان و برآشفته کرد.

نماینده ولی فقیه در استان، پایان یافتن رابطه استعماری ایران در آمریکا، جلوگیری از ایجاد بحران و آشوب، شکست اسطوره جهانی آمریکا و کناره گیری دولت موقت و یکدست شدن نیروهای وفادار به امام خمینی (ره) را از جمله پیامدهای تسخیر لانه جاسوسی برشمرد و گفت: امروز در سایه مقاومت ها و مجاهدت های ملت غیور ایران و در سایه رهبری مقام معظم رهبری ، انقلاب اسلامی ایران به شجره تنومند و پرثمر تبدیل شده است و نشانه های فروپاشی نظام سلطه و نابودی دشمنان اسلام از هر زمان دیگر نمایان تر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: امروز تداوم مقاومت در برابر زیاده خواهی آمریکا و استکبار جهانی و مبارزه جدی با نظام سلطه، عظمت ایران اسلامی را زیاد تر کرد همچنان که پیروزهای گذشته نیز مرهون مقاومت مردم ایران بوده است.

وی با بیان این که ان شاء الله پیروزی نهایی نزدیک است، گفت: باید توجه کنیم در این برهه حساس مطالبات مقام معظم رهبری چیست؟ یکی از مطالبات ایشان در یک دهه اخیر این بوده است که اسناد توطئه ها و فتنه های آمریکا توسط دانش آموزان مطالعه شود و در کتب درسی منتشر شوند تا دانش آموزان بدانند که آمریکا چه خیانت هایی را در حق مردم کرده است و منظور ایشان همان بحث دشمن شناسی است ولی با وجود این که 3 سال از منویات مقام معظم رهبری در این خصوص می گذرد هنوز اقدامات جدی صورت نگرفته است و وظیفه آموزش و پرورش است که این موضوع را جدی دنبال کند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه بیان کرد: روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا دهن کجی کردند و گفته اند که واشنگتن به دنبال روزی است که بار دیگر دیپلمات های خود را به تهران بفرستد و ما از اینجا اعلام می کنیم که کور خواندیدکه همچنین تفکری دارید ملت مقتدر ایران هیچ گاه ظلم هایی را که در حق آنان کرده اید را فراموش نخواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که وحدت ملت ما را به هم بزند و با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و ایجاد اختلاف قومیتی در این فکر است که وحدت و همدلی ما را بر هم زند. حال آنکه ملت قهرمان ایران می دانند که همه جای ایران سرای من است و همه قومیت ها جزو این نظام هستند و به فرامین کشور پایبند هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار