پژوهشگر تاریخ اسلام: فلسفه مبارزه با استکبار باید در مدارس تبیین و تدریس شود

شیراز (پانا) – مردم شیراز امروز همراه و هم صدا با دانش‌آموزان ایران اسلامی، امروز با حضور در راهپیمایی 13 آبان فریاد استکبارستیزی سر دادند و اتحاد و وحدت و همدلی خود را به گوش جهانیان رساندند، در این مراسم استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام نیز خواستار تدریس و تبیین فلسفه میارزه با استکبار در مدارس شد.

کد مطلب: ۹۶۵۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
پژوهشگر تاریخ اسلام: فلسفه مبارزه با استکبار باید در مدارس تبیین و تدریس شود


حشمت‌الله قنبری ، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام امروز در جمع راهپیمایان ١٣ آبان در شیراز با تاکید بر اینکه آمریکا و همه متحدانش بداند که امروز هر جوان و‌نوجوان ایران اسلامی یک قاسم سلیمانی و محسن حججی در مقابل نظام سلطه به شمار می‌روند، گفت: امروز در مدارس ما باید به دانش‌آموزان فلسفه مبارزه با استکبار تدریس و تبیین شود.

او، یکی از بانشاط ترین و پرمفهوم ترین تجمعات بعد از پیروزی انقلاب را اجتماع دانش آموزان و جوانان در مراسم ١٣ آبانماه ماه برشمرد و افزود: تبعید امام به ترکیه، جنایت آفرینی‌های نظام ستمشاهی و تسخیر لانه فساد و جاسوسی آمریکا از اساسی‌ترین رخدادهای این روز با محتواست که به سرنوشت سازترین رخدادهای تاریخ انقلاب اسلامی بدل شدند.

او ادامه داد: آنچه که از رفتار سیاسی ملت ایران استنباط می‌شود، ریشه در معارف قرآن دارد، زیرا همه رسولان الهی مبعوث شدند تا مردم را به سوی بندگی پرودگار و حرکت به سوی حسن عاقبت رهنمون کنند و پیوسته مهمترین مانع در این راه وجود افراد و جریان‌های طغیانگیری بوده که عزت مردم و به غارت بردن ثروت را به هدف گرفته اند.

قنبری اضافه کرد: با بعثت هر پیامیر و رسولی جامعه اسلامی با یک نمرود و طاغوت مواجه بوده و اولین اقدام انبیای الهی در مقابل آن‌ها، برداشتن این سد مخرب و خوفناک بوده است.

او با بیان اینکه در منطق قران امکان جمع بستن محبت و علاقه شرک و کفر با ایمان به خدا تحقق یافتنی نیست، گفت: ابتدا باید کفر را درنوردید و ابعاد و زوایای فتنه ها را شناخت و با نفی آن به دایره ایمان وارد شد.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: مردم ما براساس آموزه های قرانی انقلاب کردند و یک نظام تبهکار و وابسته حکومت دست نشانده را از کشور بیرون کردند و در سایه ولایت دین در مقابل نظام سلطه قرار گرفتند.

قنبری دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را استقلال، عزت، آرامش و امنیت در سایه دین و اتکا به توانایی های داخلی برای رشد و بالندگی کشور عنوان کرد و ادامه داد: بعد از انقلاب پی در پی فتنه از جمله جنگ تحمیلی، ایجاد صدها گروه معاند، تحریم ها و دهها و صدها فتنه تولید شد تا مردم از آرمان‌هایشان دست بردارند و مردم ایران به عنوان اسوه حریت در عالم مطرح نشوند اما خوشبختانه این انقلاب برای مردم دنیا الگوی رهایی از زیر بار ظلم شد.

این مورخ و چهره رسانه‌ای ادامه داد: دشمنان طی این چهار دهه بر دامنه فجایعشان افزودند، اما انقلاب با انواع و اقسام فتنه‌ها پابرجا ماند و امروز بعد از ٤٠ سال ملت ایران و جمهوری اسلامی به یک غیرت جهانی و حیثیت تبدیل شده اند.

قنبری تصریح کرد: امروز انقلاب عرصه را بر همه موجودیت نظام سلطه تنگ کرده و دشمنان روسیاه از آل سعود و امارات عربی و آمریکا و اسراییل همه پرده ها را کنار زده و یک ائتلاف ایجاد کردند تا انقلاب را به زمین بزنند اما در برابر انها، ملت ایران همه رویش های انقلاب را جمع کرده تا راه امام و رهبری را با آزادگی و ایستادگی بر آرمان‌ها به دنیا اعلام کنند.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه ١٣ آبان یک تقارن معنا دار است و پیوند مبارزه با استکبار نشان از معنای عمیق و اراده و عزم الهی در سایه قرآن است، افزود: کسانی که منتظر جدایی مردم از نظام بودند با دیدن این صحنه‌های نظیر این تجمعات بر خود می لرزند، چون اسلام و انقلاب از همیشه عزیزاز و با شکوه تر است.

قنبری با تاکید بر اینکه انقلاب عزت اسلام را استوار کرده و ملت ایران با دنیا تعامل دارد و در تاریخ با هیچ ملتی وارد جنگ نشده، در خصوص سازش با آمریکا گفت: سازش با آمریکا هرگز ممکن نیست چنان که همنشینی کفر و توحید با هم امکان‌پذیر نیست و هیچ گاه ایرانیان کشوری گستاخ و هتاک را به رسمیت نمی‌شناسند.

او همچنین با بیان اینکه مردم انتظار دارند مسئولان مملکت در صف خدمت و اتحاد باشند و برنامه ریزی دقیق کنند، اظهار کرد: بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی ما ریشه در تحریم های ظالمانه امریکا دارد اما مردم ایران مانند همیشه همه تنگناها را تحمل می‌کنند ولی تن به ذلت نمی دهند و در مقابل هیچ افزون خواهی کوتاه نخواهند آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار