خروج از پرواز چارتری به نفع فقرا یا اغنیا؟

تهران (پانا) - برخی کارشناسان شرکت‌های هواپیمایی می‌گویند اگر پروازهای چارتری و گروهی حذف شود، گردشگری تعطیل می‌شود، انگیزه برای سفر از بین می‌رود و دیگر کمتر می‌توان تب سفر ایجاد کرد و برخی دیگر بر این باروند که با حذف امکان فروش چارتری بلیت هواپیما برخی بی‌نظمی‌هایی که در گذشته وجود داشته از بین می‌رود و امکان افزایش عجیب قیمت برخی پروازها کاهش خواهد یافت.

کد مطلب: ۹۶۵۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
خروج از پرواز چارتری به نفع فقرا یا اغنیا؟

به‌گزارش ایسنا، در طول سال‌های گذشته یکی از اصلی‌ترین ابهام‌هایی که بازار سفرهای هوایی با آن روبه‌رو بوده مدیریت پروازهای چارتری و تعیین نرخ آنها بوده است به‌طوریکه در روزهای پیک سال پروازهای چارتری به بالاترین نرخ خود می‌رسد و افراد مرفه بدون هیچ دغدغه‌ای و با خیالی آسوده به سفری رویایی می‌روند، غافل از اینکه عده‌ای در همین نزدیکی آرزوی سفر با هواپیما بر دلشان مانده و حتی تصور هم نمی‌کنند روزی بتوانند سفری هوایی داشته باشند.

امروز نگاهی به قیمت بلیت پرواز همدان- مشهد کردم، یک سایت فروش بلیت هواپیما برای فردا -سه شنبه ۱۴ آبان- دو نرخ ۷۶۲ هزار تومان و ۷۶۸ هزار و ۳۰۰ تومان فقط برای خرید بلیت رفت در نظر گرفته است. سایت دیگری قیمت بلیت رفت را ۷۵۹ هزار و ۸۰۰ درج کرده بود و خود فرودگاه همدان نرخ بلیت سفر مشهد را ۷۶۸ هزار و ۳۰۰ تومان گذاشته بود. این نوسان قیمت و این گرانی‌ها واقعا از کجا سرچشمه می‌گیرد؟

مدیر فرودگاه همدان با اشاره به اینکه قیمت بلیت هواپیما بستگی به عرضه و تقاضای مسافران دارد، اظهار کرد: قیمت‌ بلیت هواپیما به‌علت بالا رفتن تقاضا گران و به‌علت کاهش تقاضا ارزان می‌شود که این موارد مبنای پروازهای چارتری است.

سهراب کلوندی ادامه داد: همچنین علت افزایش نرخ بلیت هواپیما افزایش هزینه‌های ناشی از خدمات ارائه شده به مسافران و نیز افزایش قیمت تجهیزات و قطعات یدکی هواپیما است که منجر به نوسانات قیمت بلیت شده است.

او با تأکید بر اینکه قیمت واقعی بلیت هواپیما قدرت خرید مردم را می‌گیرد، بیان کرد: افرادی که قصد سفر در ایام پیک را دارند و با قیمت بالای بلیت هواپیما به‌علت افزایش تقاضا، مشکلی ندارند در این ایام سفر می‌کنند اما آن دست از افرادی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار نیستند با استفاده از پرواز چارتری می‌توانند در ایام غیرپیک با نرخ مناسب با هواپیما سفر کنند که این موارد از فایده‌های پرواز چارتری محسوب می‌شود این در حالیست که در ایام غیرپیک به اندازه‌ای قیمت بلیت‌ها کاهش می‌یابد که این نرخ واقعی نیست و در هیچ ایام دیگری از سال با چنین قیمت‌هایی پرواز نداریم.

کلوندی با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی زیرنظر سازمان هواپیمایی کشور هستند و این نوسانات قیمت بلیت خاصیت پروازهای چارتری است، اظهار کرد: به اتفاق مدیر ارشد استان بر این نظر هستیم که از پرواز چارتری خارج شویم به این صورت که قیمت بلیت به‌صورت شناور و در جایگاه واقعی و متعادل خود قرار بگیرد اما در حال‌حاضر پروازهای چارتری ادامه دارد و انجام می‌شود.

مدیر فرودگاه همدان در ادامه با اشاره به اینکه ۴۰ پرواز رفت و برگشت حجاج در ایام حج از فرودگاه همدان توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شد، خاطرنشان کرد: پروژه عمرانی ترمینال حجاج فرودگاه همدان در حال انجام و با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

او با بیان اینکه راه‌اندازی پرواز از فرودگاه همدان به مقصد عتبات‌عالیات و کیش در مرحله تصمیم‌گیری قرار دارد، اعلام کرد: بیشترین تعداد پروازها مربوط به پرواز همدان- مشهد است که توسط شرکت هواپیمایی قشم ایر در دو روزهای سه‌شنبه و جمعه هر هفته صورت می‌گیرد.

مدیر فرودگاه همدان با تأکید بر اینکه امکان برقراری پرواز همدان به تهران در هر زمانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: پرواز همدان به تهران به‌علت عدم استقبال شهروندان همدانی لغو شد.

او با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال ۲۲۴ پرواز از فرودگاه همدان صورت گرفته است، گفت: اطلاعات ۱۰ هزار و ۹۱۷ مسافر ورودی و ۱۰ هزار و ۴۴۳ مسافر خروجی در فرودگاه همدان به ثبت رسیده که در مجموع تعداد مسافران ورودی و خروجی فرودگاه همدان ۲۱ هزار و ۳۶۰ مسافر بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار