متن و حاشیه راهپیمایی مراسم 13 آبان؛ از مخالفت عده‌ای با FATF تا لزوم اتخاذ راهبرد مقاومت فعال + قطعنامه پایانی

تهران (پانا) - راهپیمایی ۱۳ آبان مقابل محل سفارت سابق ایالات متحده آمریکا در تهران و همچنین در سایر استان‌ها با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان آغاز شد.

کد مطلب: ۹۶۵۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
متن و حاشیه راهپیمایی مراسم 13 آبان؛ از مخالفت عده‌ای با FATF تا لزوم اتخاذ راهبرد مقاومت فعال + قطعنامه پایانی

راهپیمایی ۱۳ آبان امسال در سال جاری با شعار «استکبار ستیزی و مقاومت اسلامی، سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا» در هزار شهر و شهرستان کشور برگزار شد.

۱۵۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار رسانه‌ خارجی و ۲۵۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار رسانه‌های داخلی راهپیمایی 13 آبان در سراسر کشور را پوشش دادند.

سخنران اصلی راهپیمایی ۱۳ آبان ماه در تهران، امیرسرلشگر موسوی، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

در مسیر برگزاری راهپیمایی غرفه‌های مختلفی برپا شده بود.

غرفه جمعیت هلال احمر، غرفه خطاطی و خوش نویسی شهرداری منطقه ٩ تهران، غرفه وزارت نفت، غرقه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و همچنین غرفه‌های بسیاری از نهادهای مختلف مردم نهاد و یا دولتی دیگر در این مسیر به راهپیمایان خدمات مختلفی ارائه می‌دهند.

در جریان برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان، تعدادی از دانش‌آموزان با در دست داشتن تصاویری از کودکان یمنی، عراقی و افغانستانی، بخشی از جنایت‌های آمریکا علیه کودکان در منطقه را به خاطر ارسال سلاح و یا حمله به این کشورها به نمایش گذاشتند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با ایجاد یک زندان فرضی محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا و حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین را در زندان به حبس کشیدند.

جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان تهرانی با تجمع در مقابل سفارت سابق آمریکا پرچم این کشور را به آتش کشیده و خواستار هوشیاری مسئولان در مقابل توطئه‌های آمریکا شدند.

تعدادی از شرکت کنندگان در راهپیمایی ۱۳ آبان تصاویری در مخالفت با FATF و پیوستن ایران به این سازوکار در دست داشتند.

این افراد که خود را دانشجو معرفی کردند علاوه بر در دست داشتن پلاکاردها و بنرهای مخالفت با گروه ویژه اقدام مالی، در گفت‌وگو با مردم مدعی بودند که پیوستن ایران به سازوکار این گروه و همچنین تصویب لوایح در ارتباط با آن مخالف منافع ملی جمهوری اسلامی است.

در این میان در یکی از غرفه‌های برگزار شده تصاویری از روح‌الله زم، سرشبکه کانال تلگرامی آمدنیوز که اخیرا توسط اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازداشت شده بود، به نمایش در آمد. در کنار تصویر او تصویری از عبدالمالک ریگی نیز وجود داشت.

تصاویر مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار فعال در شبکه های مخالف نظام جمهوری اسلامی و مریم رجوی، همسر مسعود رجوی، سرکرده گروهک منافقن، نیز وجود داشت که برپا کنندگان این غرفه از آنان به عنوان صیدهای بعدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام برده بودند.

۱۳ آبان نماد مبارزه با نظام سلطه

دانش‌آموز شرکت کننده در راهپیمایی یوم الله سیزدهم آبان در بیانیه‌ای تاکید کردند: «۱۳ آبان نگینی درخشان در تاریخ استکبارستیزی ملت ایران است. روزی­ است که انقلاب اسلامی با نثار خون دانش­آموزان و دانشجویان جاودانه شد.»

بنابر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

(۱۳ آبان نماد مبارزه با نظام سلطه و تاکید بر استقلال ملت است)

۱۳ آبان نگینی درخشان در تاریخ استکبارستیزی ملت ایران است. روزی­ است که انقلاب اسلامی با نثار خون دانش ­آموزان و دانشجویان جاودانه شد.

امروز روزی است که دانشجویان پیرو خط امام، آخرین لانه فساد و جاسوسی شیطان بزرگ آمریکا را در ایران به تسخیر درآوردند. این حماسه به قدری شکوهمند بود که پیر مُرشِدمان آن را انقلاب دوم، و حتی مهم­‌تر و بزرگ­تر از انقلاب اول خواند. و حالا ما دانش­‌آموزان و سربازان کوچک این خاک با هم عهد می­‌بندیم، که هفت توصیه رهبر عزیزمان را در بیانیه گام دوم که خِطاب به جوانان بوده را اجرا کنیم.

ما دانش­ آموزان عهد می­‌بندیم که در مسیر علم و پژوهش، به حدی برسیم که هر کسی که بخواهد به علمی دست پیدا کند، مجبور شود زبان فارسی را فرا گیرد و در این مسیر علاوه بر علم و پژوهش، عهد می­بندیم وظیفه خود را در مدرسه با فعالیت منسجم در تشکل­‌های اَمین دانش آموزی ایفا نماییم.

ما دانش ­آموزان عهد می­بندیم که با وجود تهاجم ­های ضدمعنویت و ضداخلاق، که از سوی غرب و شرق ما را تهدید می­کند، با تقویت منش اخلاقی و رفتاری خود، بر اساس اسلام ناب محمدی(ص) آن را در جامعه نیز تقویت کنیم.

ما با مولایمان عهد می­بندیم طبق آنچه فرمودید راه حل اقتصاد و مشکلات کشور را از طریق بوسه زدن بر پنجه ­های گرگ نمی­بینیم. و با شما عهد می­بندیم این مشکلات را در کشور با مدیریت صحیح و جهادی حل کنیم و پنجه­ های استکبار رو به افول را در هم شکنیم.

ما دانش­ آموزان با شما رهبر فرزانه عهد می­بندیم که برای مبارزه با هر نوع فساد که از طرف مسئولین و غیر مسئولین باشد، از تمام نیرویمان استفاده کنیم و تلاش می­کنیم در راه عدالت که در صدر هدف­های اولیه همه بعثت­های الهی بوده و در جمهوری اسلامی نیز دارای همان شان و جایگاه است شکاف­های طبقاتی در جامعه از بین برود و همان­طور که به ما امید دادید، امیدتان را ناامید نمی­کنیم.

ما نوجوانان دانش ­آموز با شما عهد می­بندیم که برای استقلال و آزادی کشور که بر اساس اخلاق و قانون باشد این دو را حفظ کنیم و در این راه کنار شما ایستاده ­ایم تا اوج افتخار و عزت را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آوریم.

ای رهبر عزیرتر از جانمان

ما با شما عهد می­بندیم که به فضل خدا در آینده­ای نه چندان دور به عنوان مدیران جهادی این جامعه، عزت ملی کشورمان را حفظ کنیم و رفاه و معیشت شایسته مردم و مستضعفین کشور را فراهم آوریم.

ما جوانان با شما عهد می­بندیم که در مواجهه با توطئه غرب برای ترویج سبک زندگی غربی با همتی جهادی و هوشمندانه به طور همه جانبه با آن مقابله کنیم و امروز همگام با سایر سربازان مهدی صاحب الزمان(عج) اینجا دور هم جمع شده­ایم تا بگوییم ما نسل چهارم و پنجم انقلاب اسلامی بیداریم و قطعا کابوس سال­های آینده استکباران عالم خواهیم بود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

پیام 13 آبان آزادی و آزادگی است

امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در مراسم 13 آبان در اظهاراتی با اشاره به پیام این روز تاکید کرد: «پیام 13 آبان، آزادی و آزادگی ملّتی سرافراز و غیرتمند، در برابر قدرت‌های پوشالی و اوج آمریکاستیزی و نفرت نسبت به سیاست‌ها و جنایت‌های ضدبشری آمریکا در ایران و جهان است. 13 آبان به مستضعفان و مسلمانان عالم نشان داد که می‌توانند، در برابر غارتگران و چپاول‌گران و زورگویان متفرعن و زیاده طلب، راه مقاومت و ایستادگی را برگزینند و در این راه پیروز شوند.»

او خاطرنشان کرد: «13 آبان یادآوری می‌کند که تسلیم فقط مختص ذات اقدس الهی است و هرگز نباید در برابر مستکبران و نظام سلطه سر تسلیم فرود آورد. مردم سرافراز ایران در 13 آبان به جهان نشان دادند که دیوار ظلم و ستم، هر چند به ظاهر محکم باشد، شکستنی و فروریختنی است و با مقاومت و ایستادگی در راه حق می‌توان در مبارزه با ستمکاران پیروز شدو به اهداف عالی انسانی دست یافت.»

فرمانده کل ارتش یادآور شد: «کارنامه سیاه دولت آمریکا پر است از ظلم و ستم و جنایت و نفرت در همه جای جهان؛ در مورد کشور عزیزِ ما ایران، جنایات بیشماری را مرتکب شده‌اند که احصاء آنها از حوصله این زمان خارج است. پس از پیروزی انقلاب، دشمنی آمریکا با ملّت ایران ادامه پیدا کرده است. ازحمایتِ گروه‌های سیاسی مخالف، حمله نظامی مستقیم، سازماندهی گروه‌های تروریستی، تحریک و حمایت رژیم بعثی، حمله به نفتکش‌ها و سکوهای نفتی،هدف قراردادن هواپیمای مسافربری تا اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملّت ایران، مسدود کردن دارایی‌های ایران، راه‌اندازی جنگ نرم علیه ایران تا طراحی و اجرای جنگ‌های نیابتی و ده‌ها اقدام خبیثانه و جنایتکارانه دیگر علیه مردم ایران.»

امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: «سرکرده نظام سلطه یعنی آمریکای جهانخوار از هیچ اقدامی علیه ملّت ایران فروگذار نکرده است، امّا به حول و قوه‌ الهی و در پرتو رهبری‌های حکیمانه حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب‌اسلامی و بصیرت و آگاهی ملّت قهرمان ایران، همه توطئه‌ها با شکست مواجه شده و ایران سربلندِ اسلامی به مسیر خود ادامه می‌دهد. به حمدالله نهال انقلاب، امروز به شجره‌ی طیبهِ تنومند و پرثمری تبدیل شده که سایه آن کل منطقه غرب آسیا را دربرگرفته و آثار و برکات این انقلاب‌ برای کشور عزّت، پیشرفت، امنیت و آرامش به ارمغان آورده و برای منطقه الهام‌بخش و امیدآفرین بوده‌است.» (متن کامل)

محکومیت ایجاد دو قطبی مذاکره و مقاومت در کشور

در خاتمه قطعنامه پایانی راهپیمایی 13 آبان قرائت شد که متن آن در زیر به اطلاع می‌رسد:

«یا أَیُّهَا الَّذینَ ءَامَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوّی وَ عَدُوَّکُم أَولِیَاءَ تُلقُونَ إِلَیهِم بِالمَوَدَّهِ

(سوره ممتحنه آیه یک)

اى کسانى که ایمان آورده اید ، دشمنان من و دشمنان خودتان را دوست مگیرید

با سلام و درود به روح بلند احیاگر اسلام ناب محمدی و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی، حضرت روح‌الله،دمنده روحجهاد و استکبارستیزی در کالبد مردم شریف و متدین ایران و مسألت طول عمر بابرکت توأم با صحت،مزید توفیقات و عزّت روزافزون مقتدای عظیم‌الشأن و ولی‌امر مسلمین، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای از ذات اقدس احدیت جلّ و علا، ما شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضد استکباری یوم‌الله سیزدهم آبان ماه «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جهانخوار» با ندای ملکوتی الله اکبر - خامنه‌ای رهبر و شعار کوبنده مرگ بر آمریکا اعلام می‌داریم:

1- راهبرد مقاومت فعال در برابر دسیسه‌های شیطانی ام‌الفساد قرن، آمریکای جهانخوار و هم‌پیمانان طاغوت اعظم را یک تکلیف دینی - آرمان تغییرناپذیر انقلاب اسلامی و رسالت انسانی خویش دانسته، هر نوع گفتمان تفرقه‌افکنانه و تحرکات کوته‌فکرانه دو قطبی‌سازی مذاکره- مقاومت در جامعه را شدیداً محکوم می‌نماییم.

2- با ارج‌نهادن به اقدام هوشمندانه و انقلابی تسخیر لانه جاسوسی شیطان بزرگ در سال 1358،
استفاده حداکثری از اسناد لانه فساد و جاسوسی طاغوت اعظم در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها برای روشنگری و آشنایی جوانان عزیز با عمق دشمنی کینه توزانه و توطئه‌های ضدبشری آمریکای جنایتکار را با جبران قصور صورت گرفته سنوات قبل و اقدام فوری دستگاه های اجرایی ذیربط خواهانیم.

3ـ کماکان آمریکای در حال افول و فرو پاشی را دشمن شماره یک بشریت و سردمداران جنایت‌پیشه نظام فرعونی حاکم بر آن و کشورهای اروپایی را غیرقابل اعتماد دانسته، پرهیز مطلق از دل بستن به دشمن، اعتماد عملی به جوانان مؤمن انقلابی و رونق واقعی تولید را کلید حل معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور و وظیفه ذاتی و انقلابی مسئولین اعلام می‌داریم.

4ـ با تقدیر و سپاس از میهمان‌نوازی ستودنی ملت متدین عراق در حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین، توطئه رذیلانه آمریکاــرژیم کودک کش صهیونیستیو آل سعودخبیث باسوءاستفاده ددمنشانه از مطالبات مردمی و ایجاد آشوب و ناامنی در لبنان و عراق و تلاش مذبوحانه آنان برای تفرقه بین کشورهای مسلمان و محور مقاومت را شدیداً محکوم، دشمن‌شناسی واقع‌بینانه و هوشیاری امت اسلام بخصوص ملت غیور عراق در برابر دسیسه‌های اخیر با تبعیت از رهنمودهای مرجعیت عالی دینی را خواهانیم.

5ـ حمایت همه جانبه خود از مبارزات مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین های اشغالی، رشادت های انصار الله یمن سرافراز در مقابل رژیم فاسد آل سعود، مردم ستمدیده بحرین و نیجریه و دفاع از پرچم برافراشته حزب الله و مقاومت در سراسر منطقه را اعلام و گفتمان سازی و اقدام عملی دولت و ملت برای تحقق بیانیه گرانسنگ گام دوم انقلاب، متضمن تشکیل امت واحده، ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی ( ارواحنا فداه) را وظیفه دینی، انقلابی و انسانی می دانیم.

6- رمز عبور سرافرازانه از پیچ تاریخی ـ عزت و سربلندی ملت و کشور ـ غلبه بر مشکلات داخلی و توطئه دشمنان خارجی را توکل بر خداوند قادر متعال ـ تبعیت محض همگان از منویات گهربار مقتدای عظیم‌الشأن و شجاع امت اسلامی، مقام معظم رهبری دانسته و ضمن اعلام آمادگی تا پای جان خود، تمامی اقشار، گروه ها و مسئولین را به تحقق عملی این مهم فرا می خوانیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکات»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار