در آستانه گام چهارم ایران؛ خبرنگاران و صالحی از سایت نطنز بازدید خواهند کرد

تهران (پانا) - جمعی از خبرنگاران به همراه رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی از سایت هسته‌ای نطنز بازدید خواهند کرد.

کد مطلب: ۹۶۵۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
در آستانه گام چهارم ایران؛ خبرنگاران و صالحی از سایت نطنز بازدید خواهند کرد

در چارچوب گام سوم که از 16 شهریور آغاز شد، تولید محصول غنی‌سازی با ماشین‌های سانتریفیوژ نسل جدید، گازدهی ماشین های سانتریفیوژ IR6s، راه‌اندازی زنجیره 20 تایی IR4 و گازدهی زنجیره 20 تایی IR6 در همان تاریخ 16 شهریور آغاز شد اما برخی فعالیت‌ها در این گام به یک تا دوماه بعد از آن موکول شد که قرار است امروزحضور علی‌اکبر صالحی از این اقدامات با حضور تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های داخلی بازدید شود.

این اقدامات شامل راه‌اندازی زنجیره‌میانی ماشین IR2m است که طبق برجام این زنجیره تا سال 11 اجرای این توافق نباید راه‌اندازی می‌شد. همچنین راه‌اندازی و گازدهی زنجیره 10 ماشین سانتریفیوژ سه بیلوز IR5 و گازدهی آنها است که آن هم در صورت اجرای متقابل برجام باید از ابتدای سال 11 آغاز می‌شد. علاوه بر این دو اقدام دیگر از جمله راه‌اندازی و گازدهی زنجیره شاهد IR2m و راه اندازی و گازدهی زنجیره 30 تایی IR6 در دو ماه گذشته تکمیل شده است.

این بازید در حالی انجام می‌شود که روز 14 آبان، ایران عملا وارد گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای خود در برجام خواهد شد.

همچنین قرار است بعد از این بازدید نشست خبری رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی برگزار شود که مشروح اظهارات او به همراه سایر مطالب در ارتباط با این بازدید متعاقبا اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار