مسئول سازمان بسیج دانش آموزی قم

تشکیل مجامع علوی و فاطمی بسیج دانش آموزی در راستای تقویت روحیه مطالبه گری است

قم (پانا) - مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قم با تأکید بر حضور پررنگ دانش‌آموزان در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی جامعه گفت: ضرورت دارد روحیه مطالبه‌گری و ایده‌پردازی در دانش‌آموزان تقویت شود و بر همین اساس دو مجمع علوی و فاطمی تشکیل شده است.

کد مطلب: ۹۶۵۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل مجامع علوی و فاطمی بسیج دانش آموزی در راستای تقویت روحیه مطالبه گری است

«داود محبی» شامگاه یکشنبه در میزگرد خبری که با حضور اصحاب رسانه و جمعی از نخبگان بسیجی در سالن جلسات سازمان بسیج دانش آموزی قم برگزار شد، اظهار داشت: تقویت روحیه مطالبه گری، جنبشی شدن تشکل دانش آموزی، تربیت نیروی تراز انقلاب، ساخت مدرسه تمدن ساز و ایجاد جنبش دانش آموزی از ماموریت‌های مهم و پرافتخار بسیج دانش آموزی است.

وی با اشاره به اهم برنامه‌های سازمان بسیج دانش آموزی افزود: اجرای برنامه‌هایی متناسب با هفته دفاع مقدس و هفته بسیج دانش آموزی از سوی مدارس با هدف تقویت ارتباط دانش آموزان با سیره شهدا، حضور در نماز جمعه، تجمع دانش آموزان بسیجی در گلزار شهدا، اجرای برنامه پرسش و پاسخ در مورد سپاه و بسیج، اجرای برنامه‌هایی با رویکرد تقویت حجاب، نامگذاری کلاس‌ها به نام شهدا، برگزاری اردو‌های راهیان نور و حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان بخشی از اقدامات سازمان بسیج دانش آموزی می‌باشد.

محبی با اشاره به همکاری خوب سازمان بسیج دانش آموزی با اداره کل آموزش و پرورش تصریح کرد: ضرورت دارد روحیه مطالبه گری در دانش آموزان بسیجی به عنوان عناصر موثر و متاثر تقویت و پیگیری شود و در زمینه تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی، یار و مددکار آموزش و پرورش هستیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت تشکل‌هایی همچون سازمان دانش آموزی، انجمن اسلامی و هلال احمر در مدارس خاطرنشان کرد: تفکر بسیج، تفکری جهانشمول است و ما با تشکل‌هایی موجود که روحیه انقلابی دارند و در راستای پیشبرد برنامه‌های انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب گام بر می‌دارند دست دوستی می‌فشاریم و تاکنون جلسات مشترک متعددی نیز داشته ایم.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی قم همچنین با اشاره به برگزاری اردو‌های راهیان نور دانش آموزی گفت: این اردو‌ها تحولات زیادی را در دانش آموزان ایجاد می‌کند و بسیاری از مدارس و دانش آموزان پیگیر اعزام راهیان نور هستند.

محبی افزود: از ۱۸ آبان تا دهم آذر ویژه دختران و از یکم بهمن تا دهم اسفند ویژه پسران برگزار می‌گردد و در صورت تامین اعتبارات لازم، حداقل پنج هزار دانش آموز به مناطق مشخص شده اعزام خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه به علل استکبارستیزی در فرهنگ انقلاب ابراز کرد: توطئه دشمنان علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هرگز متوقف نشده و هر روز به شیوه‌ای جدید وارد میدان توطئه علیه انقلاب می‌شوند و در این میان، دانش‌آموزان بسیجی به‌عنوان ارکان اصلی انقلاب درصدد شناخت استکبار جهانی و راهکار‌های مبارزه با آن هستند.
محبی با بیان اینکه سازمان بسیج دانش‌آموزی با هدف تقویت روحیه استکبارستیزی در بین دانش‌آموزان توطئه‌های دشمنان را دقیق و مستمر رصد می‌کند، افزود: باید روحیه مطالبه‌گری و ایده‌پردازی در دانش‌آموزان و حضور پررنگ آنان در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی جامعه تقویت شود و بر اساس همین مهم دو مجمع علوی و فاطمی از نخبگان علمی بسیج تشکیل شده است.

/منبع خبرگزاری بسیج/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار