ماکسف بهترین تمرین قدرتی بدون وسیله

مشهد (پانا)- مترجم کتاب ماکسف اثر نویسنده آلمانی در حاشیه رونمایی از این کتاب در نمایشگاه بین المللیمشهد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا گفت: ماکسف بهترین تمرین قدرتی بدون وسیله، کتابی بسیار مفید برای بهره گیری همزمان از علم و عمل در تربیت بدنی است.

کد مطلب: ۹۶۵۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
ماکسف بهترین تمرین قدرتی بدون وسیله

مهدی اصفهانی مترجم کتاب ماکسف در حاشیه رونمایی از این کتاب در بیست ویکمین نمایشگاه کتاب مشهد در مصاحبه اختصصاصی با خبرنگار پانا گفت: بحث ارتباط بین عمل و بحث های تئوری در تربیت بدنی گاها مورد اغفال قرار میگیرند. : مولف این کتاب وند او بوک برنز در کتابش اطلاعات علمی و عملی مربوط به رشته تربیت بدنی را تلفیق کرده است.

اصفهانی ادامه داد: لذا از نظر من این کتاب بسیار کتاب مناسبی است بخصوص برای مربیان چرا که می توانند از علم وعمل بطور همزمان بهره بگیرند. ترجمه این کتاب به دلیل اینکه از زبان آلمانی به فارسی بوده است زمان بیشتری را به خود اختصاص داد و همچنین عکس های این کتاب باید از لحاظ فرهنگی با فرهنگ ما سازگار می شدند در نتیجه جایگزینی عکس ها نیز باید صورت می گرفتند.

وی گفت: عکس های این کتاب چیزی در حدود 140 عکس بودند که در حالت های مختلف باید حرکات آنها برای تصویربرداری و جایگزینی آنها تداعی می شد؛ و این پروژه حدود دو سال طول کشید تا سرانجام به مرحله رونمایی رسید.

وی افزود:آقای محسن مفرد مقدم و بهادر عزیز واقعا کمک شایانی در به ثمر رسیدن این کتاب داشتند چرا که هم در ترجمه به من کمک کردند و هم حالت ها و ژست های مختلف حرکات ورزشی را مطابق کتاب اصلی برای جایگزینی تصاویر می گرفتند.

مهدی اصفهانی گفت: کتاب تحت عنوان ماکسف بهترین تمرین قدرتی بدون وسیله است که تمریناتی که با توجه به فعالیت های آزمایشگاهی در آلمان صورت گرفته شده اند در آن آورده شده اند.در این کتاب حتی تمرینات چنج و ده دقیقه ای نیز آورده شده اند که کمکی باشد به کسانی که می گویند وقتشان پر است. حتی تمریناتی برای تایم های کوتاهی مثل تایم استراحت در محل کار نیز در نظر گرفته شده اند.

وی گفت: در تقسیم بندی این کتاب دستور های انفرادی مطرح شده اند و افراد می توانند بصورت فردی به انجام آنها بپردازند و همچنین تمرینات دونفره هم در این کتاب آورده شده اند.

وی افزود: یکی از تمرینات ویژه ای که در این کتاب مطرح شده برای افرادی است که دچار کمردرد هستند و می توانند با انجام این تمرینات به وسیله ی تقویت عضلات ناحیه کمر مشکلاتی نظیر درد در آن ناحیه را بهبود ببخشند.

مهدی اصفهانی گفت: ماکسف ترجمه است نه تالیف اما اگر ادامه این آزمایشات در آلمان صورت پذیرند و نسخه دیگری از این کتاب منتشر شود بنده بسیار مشتاق به ترجمه و به چاپ رساندن آن هستم.

وی افزود: کما اینکه دوستان پیشنهاد دادند که تعدادی تمرین خودمان به کتاب افزوده و آن را تالیف کنیم و احتمال اینکه ماکسف در چاپ های بعدی حجیم تر و تکمیل تر باشد وجود دارد چرا که می تواند به پیشرفت تربیت بدنی و عاوم ورزشی کمک کند.

اصفهانی ادامه داد: من فکر می کنم یک سال زمان می برد تا این کتاب تکمیل شود چون ما درحال فکر کردن روی موضوعاتی همچون کمک به بیماران دیابتی، بیماران مبتلا به آسم و بیماران قلبی و عروقی که عمل انجام داده اند هستیم.

وی افزود: مطالبی که به این کتاب افزوده خواهند شد به افرادی که احساس خوشایندی نسبت به انجام فعالیت های ورزشی ندارند یا از انجام آنها واهمه دارند کمک کثیری خواهد کرد.

مهدی اصفهانی گفت: از انتشارات قلم و ورزش و انتشارات دانشگاه بین المللی امام رضا بسیار تشکر می کنم که به من کمک کردند تا این کتاب را به چاپ برسانم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار