ثبت ۳۹ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سامانه پایش پیشرفت طرح های سرمایه گذاری خوزستان

اهواز (پانا) - مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان گفت: میزان  سرمایه گذاری ثبت شده در سامانه پایش پیشرفت پروژه های سرمایه گذاری 39 هزار میلیارد تومان است.

کد مطلب: ۹۶۵۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ثبت ۳۹ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سامانه پایش پیشرفت طرح های سرمایه گذاری خوزستان

رضا قیصی پور شامگاه شنبه با حضور در غرفه اطلاع رسانی در نمایشگاه الکامپ اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دو حوزه معاونت اقتصادی و دفتر سرمایه گذاری دو کار خوب در دولت تدبیر و امید اجرایی و پیگیری شد.

او افزود: با توجه به گستردگی استان و بزرگی استان نسبت به سایر استان ها اکثر سرمایه گذارانی که ورود پیدا می کردند باید از حوزه معاونت و دستگاه های اجرایی23 استعلام می‌گرفتند تا فعالیت اقتصادی را آغاز کنند
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گزاری استانداری با بیان اینکه برای آغاز فعالیت اقتصادی سرمایه گزاران درگیر دریافت استعلام از دستگاه‌های مختلف می‌شدند؛ عنوان کرد: با پیشنهاد استاندار به این موضوع ورود و کلیه فرآیند موجود را بازبینی کردیم. قریب به یک سال بدنه اداره کل درگیر این موضع بودند و عملیات اجرایی دستگاه ها را با هماهنگی و مشاوره از 10 هزار فرآیند به 600 فرآیند کاهش دادیم.
او ادامه داد: برای فرآیندها تعیین زمان کردیم که سرمایه گزارانی که ورود پیدا می کنند زمان پاسخ به استعلام آنها مشخص باشد همچنین دو کتاب چاپ شده و تمام دستگاه ها باید بر اساس آن کار کنند.
قیصی‌پور تصریح کرد: حوزه فناوری اطلاعات استانداری نیز وارد کار شده تا کدگذاری همه مسیرهای لازم به صورت الکترونیکی طراحی شود. قرار براین است که این طرح در سه دستگاه اجرایی یعنی جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صمت که بیشترین دریافت مجوز کسب و کار را دارند به صورت پایلوت اجرایی شود.
او عنوان کرد: هر فردی که در استان، ایران و خارج از کشور قصد سرمایه گذاری داشته باشد می تواند به سامانه ورود و با ثبت نام تقاضای خود را ثبت کند؛ از طریق این سامانه نیز استعلام خود را در دستگاه های اجرایی می گیرد.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گزاری استانداری گفت: متقاضی دریافت مجوز سرمایه گزاری کارهای خود را به صورت الکترونیکی انجام خواهد داد؛ شاید تنها برخی از امور صدور مجوز دستی لازم باشد ولی در نهایت صدور مجوز به صورت الکترونیکی بارگذاری می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین پنجره واحد فیزیکی را نیز راه اندازی کردیم و هر دستگاه یک اتاق را باید در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد که سخت افزار و نرم افزار لازم را نیز داشته باشد.
قیصی‌پور گفت: یک نرم افزاری نیز کار شد که سامانه پایش پیشرفت پروژه های سرمایه گذاری است؛ با توجه به مشکلات موجود و رصد و مدیریت وضعیت سرمایه گذاری در خوزستان و سیستمی کردن آن و میزان پیشرفت فیزیکی و ریالی؛ به صورت سالانه یک سامانه را طراحی کردیم.
وی با اشاره به اینکه اکثر دستگاه ها در این سامانه ثبت نام کرده اند، عنوان کرد: منطقه آزاد اروند، جهاد کشاوروزی، بنادر و دریانوردی و دیگر سازمان ها و شرکت ها نیز در این سامانه حضور دارند و اگر پروژه ای مشکلات بانیک یا زیرساختی داشته باشد دعوت می شود تا مشکلات آنها را حل می کنیم.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گزاری استانداری تصریح کرد: میزان حجم سرمایه گذاری ثبت شده در این سامانه 39 هزار میلیارد تومان است. همچنین همه طرح های بالای 500 میلیارد تومان است و سرمایه گزاری ها در بخش های صنعت، کشاورزی و شیلات و حتی شهرداری ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار