نامزدهای احتمالی اسکار 2020 برای بهترین بازیگر مرد

تهران (پانا) - در بین نامزدهای احتمالی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال 2020 امسال شاهد رقابت برندگان پیشین اسکار ازجمله لئوناردو دی کاپریو و کریستین بیل با ستاره‌های نوظهوری چون آدام درایور و تارون اگرتون هستیم. امسال همچنین بازیگران قدیمی پرکاری مثل آنتونیو باندراس، ادوارد نورتون و ویلم دفو در این رقابت پرستاره حضور دارند.

کد مطلب: ۹۶۵۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
نامزدهای احتمالی اسکار 2020 برای بهترین بازیگر مرد

به گزارش ایندی وایر، بسیاری از این نامزدهای احتمالی، چه چهره‌های مشهور و چه بازیگران کمترشناخته‌شده، ایفاگر نقش‌هایی از زندگی واقعی و برگرفته از تاریخ هستند که این روزها شانس بیشتری برای گرفتن این جایزه مهم دنیای سینما دارند. از میان برندگان اسکار بهترین بازیگر مرد در 10 سال اخیر 7 بازیگر ایفاگر نقش افراد واقعی بودند که عبارتند از: کالین فرث در نقش پادشاه انگلستان جرج ششم در فیلم «سخنرانی پادشاه» در سال 2011، دنیل دی لوییس برای فیلم «لینکلن» در 2013، متیو مک کانهی برای ایفای نقش ران وودروف در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» در 2014، ادی ردماین در نقش استیون هاوکینگ در فیلم «تئوری همه چیز» در 2015، لئوناردو دی کاپریو در نقش هیو گلس شکارچی خرس فیلم «ازگور برگشته» در 2016 و گری اولدمن در نقش وینستون چرچیل در فیلم «تاریک‌ترین ساعت»در سال 2018 .

این گزارش نگاهی اجمالی به نامزدهای احتمالی جایزه اسکار بهترین بازیگر اصلی و مکمل مرد در سال آتی و فیلم‌های‌شان خواهد داشت.

کریستین بیل (فورد در برابر فراری)

فیلم سینمایی Ford v Ferrari یا «فورد در برابر فراری» درام زندگینامه‌ای‌ست که جیمز منگلود آن را کارگردانی کرده است. مت دیمن در این فیلم نقش یک راننده آمریکایی و طراح ماشین به نام کرول شلبی (Carroll Shelby) را بازی می‌کند که توسط فورد انتخاب شده تا ماشینی به نام GT40 را سرهم کند و ماشین‌های انزو فراری (Enzo Ferrari) را شکست دهد و برتری آن‌ها در این مسابقات را درهم بشکند.

شلبی از راننده خوش‌گذرانی به نام کن مایلز (Ken Miles) با بازی کریستین بیل کمک می‌گیرد و این دو در کنار هم با قوانین فیزیک و شیاطین شخصی خودشان می‌جنگند تا یک ماشین مسابقه‌ای کاملا جدید و متفاوت بسازند.

آنتونیو باندراس (درد و افتخار)

فیلم سینمایی «درد و افتخار» (Pain and Glory) به کارگردانی پدرو آلمودوار جزو فیلم‌های مطرح سال ۲۰۱۹ است. آنتونیو باندراس بازیگر مطرح سینمای جهان که در چند فیلم پیشین آلمودوار حضور داشته است، دراین فیلم نقش فیلمسازی را ایفا می‌کند که بخشی از زندگی خود را در یک نمایشنامه به تصویر کشیده و حال قرار است این نمایشنامه با اجرای یکی از بازیگران فیلم قبلی خود روی صحنه برود. گفته می‌شود «درد و افتخار» تصویرگر زندگی واقعی آلمادوار است. این فیلم به عنوان نماینده اسپانیا برای اسکار ۲۰۲۰ معرفی شده است.

آدام درایور (داستان ازدواج)

فیلم درام «داستان ازدواج» (Marriage Story) به کارگردانی «نوآح بامبک» داستان جدایی یک زوج را روایت می‌کند. اسکارلت جوهانسون (نیکول) و آدام درایور (چارلی) نقش یک زوج سابقاً خوشبخت را بازی می‌کنند که قصد جدایی دارند.

چارلی یک کارگردان رو به رشد در صحنه تئاتر نیویورک است. تعصب چارلی روی کارش باعث می‌شود که گاهی نسبت به نیازهای اطرافیانش، مخصوصا همسرش نیکول، بی‌تفاوت ‌شود. نیکول حرفه تازه در حال رشدش در هالیوود را رها کرده بود تا در شرکت بازیگری جدید چارلی حضور داشته باشد. کارها خوب به نظر می‌رود که ناگاه همه چیز شروع به فروپاشی می‌کند.

لئوناردو دی کاپریو (روز و روزگاری در هالیوود)

«روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon a Time in Hollywood) آخرین اثر کوئنتین تارانتینو است که بسیاری آن را یک شاهکار سینمایی قلمداد می کنند.

دی کاپریو در فیلم نقش بازیگری به نام ریک دالتون را ایفا می‌کند که مدتی است افول کرده و اوضاع مناسبی ندارد و برد پیت، که به عنوان بدکار در فیلم‌هایش حضور داشته، وی را همراهی می‌کند.

این فیلم نخستین بار در جشنواره کن 2019 به روی پرده رفت و واکنش مثبت منتقدان را به همراه داشت. گفته می شود پس از نمایش فیلم در جشنواره کن حضار در سالن ایستاده به مدت 7 دقیقه برای برد پیت و لئوناردو دی‌کاپریو برای نقش آفرینی در این فیلم دست زدند.

خواکین فینیکس (جوکر)

جوکر (Joker)ساخته تاد فیلیپس یک درام جنایی است که با بودجه ۵۵ میلیون دلاری ساخته شد.

خواکین فینیکس بازیگر نقش اصلی فیلم برای ایفای نقش جوکر، شخصیت منفی داستان بتمن، حدود ۲۳ کیلو گرم وزن کم کرده است. این بازیگر در یک مصاحبه درباره کاهش وزن بالایی که برای بازی در این فیلم داشته و چگونگی تبدیل شدن به جوکر گفته است: «وقتی شما در مدت کوتاهی این مقدار وزن کم می‌کنید دیوانه خواهید شد.»

فیلم سینمایی «جوکر» در جشنواره فیلم ونیز به مدت هشت دقیقه مورد تشویق قرار گرفت و از بخت‌های اصلی اسکار ۲۰۲۰ شناخته می‌شود. به گفته تاد فیلیپس این فیلم ترکیبی از شخصیت‌های اصلی فیلم «راننده تاکسی»، «سلطان کمدی»، «سرپیکو» و «دیوانه از قفس پرید» است.

سایر مدعیان اسکار

ویلیام دفو (فانوس دریایی)، مت دیمون (فورد علیه فراری)، رابرت دنیرو (مرد ایرلندی)، رابرت پتینسون (فانوس دریایی) و برد پیت (به سوی ستارگان) نیز مدعیان احتمالی این اسکار به شمار می‌روند.

برای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هم مت دیمون (فورد علیه فراری)، آنتونی هاپکینز (دو پاپ)، آل پاچینو (مرد ایرلندی)، جو پشی (مرد ایرلندی)، برد پیت (روز و روزگاری در هالیوود) مدعیان اصلی هستند.

آلک بالدوین (بروکلین بدون مادر)، جیمی بل (راکتمن)، تیموتی شالامی (زن کوچک)، تام هنکس (یک روز زیبا در محله)، تریسی لت (فور علیه فراری) هم مدعیان احتمالی محسوب می‌شوند.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار