در دیدار با دانش‌آموزان نخبه و برگزیده کشوری فارس مطرح شد؛

دکتر آیت اله دژکام: تشکیلات دانش‌آموزی باید در صدد آموزش حقوق اساسی باشند

شیراز(پانا)- نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه تشکیلات سازمان دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن اسلامی و بسیج دانش‌آموزی باید در صدد آموزش حقوق اساسی کشور باشند گفت: دانش‌آموزان از طریق حقوق اساسی میتوانند بیاموزند حقوق خود را بگیرند و با آشنایی کامل با قانون اساسی مدیریت آینده کشور را به دست بگیرند.

کد مطلب: ۹۶۵۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دکتر آیت اله دژکام: تشکیلات دانش‌آموزی  باید در صدد آموزش حقوق اساسی باشند

آیت اله لطف اله دژکام امروز در جمع 600 نفر از دانش‌آموزان نخبه و برگزیده کشوری استان فارس افزود: سعی کنید حقوق اساسی ایران را بیاموزید یعنی نحوه ی اداره ی این حکومت را بیاموزید تا بتوانید در چهارچوب حقوق اساسی مطالبه‌های خود را بیان کنید.

آیت اله دژکام ادامه داد:شما جوانانی که میخواهید مدیریت کشور را به دست بگیرید باید به دنبال راهکار باشید وگرنه صرفا با ارائه راهبرد مشکلی حل نمی‌شود.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در چهارچوب حقوق اساسی خود برای رفع مشکلات اقدام کرده است اما متاسفانه ملت اقدامی نکرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: بنده در جمع دانش‌آموزان نوجوان و عزیز حاضر شدم و هنوز خودم را دانش آموز میدانم و این دانش آموزی نباید تمام شود و دانش آموختن باید در طول عمر ادامه پیدا کند.

آیت اله دژکام با اشاره به اینکه تا دانش نداشته باشیم مشکلات جامعه حل نمیشود در پاسخ به دانش‌آموزانی که مشکلات و مسائل آموزش و پرورش و جامعه را در این دیدار بیان کردند گفت: راه حل مسائل و مشکلات باید از دانش برخیزد.

او اضافه کرد: همیشه بنا نیست برای حل مشکلاتمان به خودمان نارنجک ببندیم و زیر تانک برویم؛ امروزه مشکلات جامعه ی ما مسائلی دیگر شده است که نیازمند راه حلی مبتنی بر دانش است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: فرض شما دانش‌آموزان باید این باشد که با وجود تمام محدودیات و امکانات محدود آموزش و پرورش درس بخوانید، بالاخره در این فضاها افرادی موفق میشوند؛پس شما نیز باید جزو این افراد موفق باشید.

آیت اله دژکام با بیان اینکه بحثی که ما الان درگیر آن هستیم و به صورت جدی رخ نموده رقابت دو سبک زندگی است گفت:ما با رقابت دو سبک زندگی مواجه ایم یک سبک زندگی که تمدن اروپایی و آمریکایی میخواهد به همه‌ی جهان تحمیل کند و یک سبک زندگی که ما مدعی آن هستیم ؛سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

او با بیان اینکه این عرصه رقابت جار میزند که ادامه دهندگان راه شهید فهمیده در اینجا خود را نشان میدهند گفت:در این عرصه رقابت باید تلاش کنیم تا خودمان را در مقایل آنها به نمایش بگذاریم و بعد به دنیا بگوییم روش ما روش موفقی است؛ ما در این فضا مدعی هستیم که سبک زندگی ما بست توحید است یعنی در هر گوشه زندگی ما توحید جلوه‌گر است و سبک زندگی آن افراد کفر و بی‌خدایی است.

نماینده ولی فقیه دراستان فارس با بیان اینکه ما باید 300 سال عقب ماندگی تمدن را جبران کنیم افزود: اگر سبک زندگی کفار صرفا در همین ناحیه دو کلمه بود ما بر آنها پیروز میشدیم ولی هنگامی که میخواهند در ریز ریز زندگی ما خودشان را نشان دهند ما شکست میخوریم.

آیت اله دژکام با بیان اینکه شما دانش‌آموزان باید برای تصدی امور آماده بشوید گفت: امروز همین مطالبه‌ای که بیان میکیند ارزش آن برای گفت و گو کردن و به راهکا رسیدن بسیار خوب است.

به گفته‌ی او علت اینکه با مطالبه گری کاری از پیش نمیرود این است که جریانی دیگر در حال حکومت است.

در این دیدار نمایندگان مجلس دانش‌آموزی، برگزیدگان تشکل پیشتازان سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن اسلامی حضور داشتند و به بیان مسائل و مشکلات پرداختند.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار