مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: دغدغه اصلی آموزش و پرورش تربیت صحیح دانش آموزان است

مساله را قبل از بحران باید چاره اندیشی کرد

تبریز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت که دغدغه اصلی مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت بحث تربیت صحیح دانش آموزان است که مربیان ، معلمان و مدیراندر خط مقدم این جبهه قرار دارند.

کد مطلب: ۹۶۵۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: دغدغه اصلی آموزش و پرورش تربیت صحیح دانش آموزان است

جعفر پاشایی در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی و مسئولان تربیت بدنی و سلامت نواحی و مناطق آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سالن اجلاس باشگاه فرهنگیان بیان کرد: به عنوان مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان از عملکرد معاونت تربیت بدنی در استان راضی هستم برای این که نسبت به امکانات عملکرد خوبی دارند و نگاه ها به این حوزه، مثبت است. کانون های ورزشی و بهداشتی از اقدامات خوب این حوزه است.

وی در ادامه گفت: صاحبنظران معتقدند که مساله را قبل از این که به بحران تبدیل شود باید حل کرد و مساله ما، تربیت دانش آموزان برای فردا با ابزار امروز است و کلاس های درس و معلمان و مدیران و عوامل مدرسه عنصر کلیدی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: طراحی راه حل، راحت و آسان است ولی اجرای آن سخت است و مدیران و معلمان در جبهه اصلی قرار دارند.

پاشایی گفت: دنیا را انسان های تربیت نیافته بر هم می زنند. تربیت یعنی تمام عوامل تربیت دست به دست هم دهند تا به نتیجه برسند. معلمین باید با تربیت درست، انسان تربیت کنند. روش اقناعی و مشارکتی روش تربیتی درستی است.

وی خطاب به معاونین پروشی و تربیت بدنی گفت: برنامه های پرورشی و تربیت بدنی را باهم پیش ببرید و بر تغذیه دانش آموزان به ویژه در مدارس شبانه روزی نظارت داشته باشید.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: سالن های ورزشی، استخرها و زمین های ورزشی هم از لحاظ فرهنگی، هم از لحاظ فیزیکی و تربیتی مهم هستند و باید نظارت مستمر شوند و همچنین ساعات ورزشی نیز از اهمیت خاصی برخوردار هستند و باید نظارت کافی و دقیق داشته باشند.

پاشایی گفت: در سند تحول، ما و مدرسه نقش راهنمایی را برعهده داریم پس به دانش آموزان اعتماد کنید و اجرای برنامه ها را به آن ها بسپارید.

وی با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان ماه گفت: از تمامی فرهنگیان و دانش آموزان دعوات می کنم در کنار سایر اقشار مردم در راهپیمایی 13 آبان ماه حضور باشکوه و گسترده داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار