آمادگی ۲۵۸ نیروی هلال‌احمر استان تهران برای مواجهه با سیل احتمالی

تهران (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از آمادگی ۲۵۸ نیروی امدادی و درمانی در طول شبانه روز برای امدادرسانی در زمان سیلاب‌های احتمالی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۵۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی ۲۵۸ نیروی هلال‌احمر استان تهران برای مواجهه با سیل احتمالی

به گزارش روابط عمومی هلال احمر، شاهین فتحی گفت: از ابتدای سال تاکنون شاهد وقوع سیل در چند استان کشور بودیم که استان تهران از این امر مستثنی نبود.

فتحی بیان کرد: با توجه به بارش های شدید باران در استان تهران که در روزهای اخیر شاهد آن بوده ایم، امدادگران و نجاتگرانی که دارای تخصص امدادرسانی در سیلاب هستند، در آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی با اشاره به این که فعالیت‌های مختلفی در راستای آمادگی امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان تهران در برابر سیل احتمالی انجام شده افزود: در هلال احمر استان، اقدامات مختلفی در خصوص آمادگی در برابر هرگونه سیلاب احتمالی انجام شده؛ از برگزاری دوره های توان افزایی جست‌و جو و نجات در سیلاب و آب‌های خروشان، شناسایی نقاط مستعد سیل و مسیر رودخانه های پر آب، شناسایی نکات امن در برابر سیلاب، برگزاری جلسات برنامه‌ریزی و مانورها تا تعامل و هماهنگی با دیگر ارگان‌ها و تجهیز انبارها به وسایل تخصصی نجات در سیلاب، مجموعه اقدامات آمادگی این جمعیت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: برای پاسخگویی مناسب نسبت به بارش‌های اخیر و سیل احتمالی، در طول شبانه روز ۲۵۸ پزشک، پرستار، امدادگر و نجاتگر کادر و داوطلب، آماده خدمت به هموطنان خواهند بود.

فتحی گفت: جمعیت هلال احمر استان تهران در شهرستان‌های استان تهران دارای ۱۶ پایگاه امداد و نجات بین شهری ثابت، ۲۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری موقت، سه پایگاه امداد و نجات کوهستان، چهار پایگاه آنست «سگ‌های زنده یاب»، یک پایگاه امداد هوایی و سه تیم واکنش سریع، آماده ارائه خدمات به هم وطنان در سراسر استان تهران هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: هموطنان می‌توانند در صورت بروز حوادث مرتبط با ماموریت‌های جمعیت هلال احمر، با شماره ۱۱۲«ندای امداد و نجات هلال احمر» در طول شبانه روز تماس بگیرند تا در کمترین زمان ممکن به آنها امدادرسانی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار