بخشدار بردخون:

پدافند غیرعامل را به گفتمان ملی تبدیل کنیم

بردخون،بوشهر(پانا)_بخشدار بردخون گفت: با تلاش همگانی پدافند غیرعامل را به گفتمان ملی تبدیل کنیم.

کد مطلب: ۹۶۵۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
پدافند غیرعامل را به گفتمان ملی تبدیل کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون، علی اخلاقی در آیین گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در دبیرستان شهید بردستانی بردخون اظهار داشت: پدافند به معنی حفظ جان مردم، تضمین امنیت افراد، صیانت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی در همه‏ مواقع در برابر هرگونه شرایط، موقعیت و هرگونه تجاوز است.

بخشدار بردخون افزود: پدافند غیرعامل به معنی دفاع در برابر تهاجم، بدون استفاده از سلاح و درگیرشدن مستقیم، سابقه‌ای زیاد در تاریخ بشری دارد که انسان‌ها برای حفظ مال و جان خود از آن بهره می‌برده‌اند و امروزه نیز کاربردی مهم و تأثیرگذار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به تهدیداتی که ایران در عرصه جهانی با آن روبرو است، در زمینه پدافند غیرعامل هنوز در ابتدای راه هستیم و باور هر چه بیشتر مدیران و کارشناسان به این مقوله مهم می‌تواند ضریب امنیتی کشور را در برابر تهاجم احتمالی بیگانگان افزایش دهد.

اخلاقی ادامه داد: به دلیل تهدیدات و خطراتی که امنیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی کشور را نشانه گرفته، بحث پدافند غیرعامل در سال‌های اخیر از سوی مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری، مورد توجه قرار گرفته و برای فرهنگ‌سازی آن برنامه‌های زیادی اجرا می‌شود.

نماینده عالی دولت در بخش بردخون با تأکید بر توجه بیش از پیش به موضوع پدافند غیرعامل در منطقه، تصریح کرد: با تلاش همگانی و مشارکت همه اقشار، پدافند غیرعامل را به گفتمان ملی تبدیل کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: پدافند غیرعامل، شامل تمامی طرح‌ها، برنامه‌ها و اقداماتی است که باعث کاهش آسیب‌پذیری، افزایش پایداری ملی و تداوم فعالیت دستگاه‌های نظامی در برابر تهدیدات خارجی می‌شود و نیازمند به‌کارگیری سلاح نیست.

ظهیر محمودی افزود: مربیان، معلمان و دست اندرکاران آموزش و پرورش باید با موضوع پدافند غیرعامل آشنا باشند و دانش آموزان را نیز با این موضوع مهم آشنا کنند تا از طریق دانش آموزان به جامعه و خانواده‌ها منتقل شود.

وی اضافه کرد: آموزش پرورش نقش کلیدی و اساسی در همه امورات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع دارد و اگر بخواهیم جامعه‌ای پاک، سالم و توسعه یافته داشته باشیم باید این اقدام ابتدا از طریق آموزش و پرورش آغاز شود.

محمودی ابراز داشت: مدرسه یکی از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی، تربیتی و آموزشی و اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت کشور است که برای تربیت صحیح دانش آموزان در ابعاد دینی، اخلاقی، علمی، آموزشی، اجتماعی کشف استعدادها و هدایت و رشد متوازن روحی، معنوی و جسمی آماده فعالیت و مستلزم حفاظت و امنیت است.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: در هفته پدافند غیرعامل برنامه‌های مختلفی نظیر مسابقات فرهنگی، ورزشی و برنامه‌های متنوعی برای آشنایی دانش آموزان و فرهنگیان در مدارس برگزار می‌شود.

در ادامه زنگ پدافند غیرعامل با حضور مسؤولان بخش، فرهنگیان و دانش آموزان نواخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار