معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت:

١٣ آبان یادآور سه رویداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران

همدان (پانا) - سعیدی با بیان این که اسلام هیچگونه ظلم و ستم به دیگران را برنمی تابد و قطعاً استـکبار را نیز محکوم می کند، استـکبار را به معنی ظلم و عدم پذیرش حق بیان کرد.

کد مطلب: ۹۶۵۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
١٣ آبان یادآور سه رویداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در گفت و گو با خبرنگار پانا با بیان این که استـکبار در گذشته وجود داشته و تا امروز هم ادامه دارد، گفت: استخوان بندی استـکبار در همه دوره ها یکی است اما شیوه ها، خصوصیات و روش های آن در هر زمان تفاوت دارد.
یوسف سعیدی ادامه داد: نظام استـکباری هنوز هم وجود دارد و امروز روشن ترین مصداق استـکبار دولت سلطه جو و استعمارگر آمریکا است.
او با بیان این که خداوند در قرآن کریم بارها از مستکبران بیزاری جسته و افرادی چون قارون، فرعون، هامان و برخی اقوام را مستکبر نامیده است، خاطرنشان کرد: استکبار واژه ی قرآنی دارد چراکه اولین استـکبار شیطان بود که در برابر حضرت باریتعالی و فرمان او مبنی بر سجده بر آدم دچار کبر شد و از آن خودداری کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل متبوع با تأکید بر اصل ١٥٤ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سعادت، استقلال، آزادی و حکومت عدل را حق همه ی مردم جهان دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بر پایه یک جنبش فکری به مقابله با ستمگران و مستکبران پرداخته و به همین دلیل مورد خشم و غضب آن ها قرار گرفته است.
سعیدی با اشاره به این که روز ١٣ آبان یادآور سه رویداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، گفت: این روز یادآور تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ١٣ آبان ٤٣، واقعه ی کشتار جمعی دانش آموزان تهرانی در ١٣ آبان ٥٧ که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در محـوطه دانشـگاه جمع شدند که این تجمع منجر به شـهادت ٥٦ نفر از تجمع کنندگان و مجروح شدن ١٠٠ها نفر شد و همچنین ١٣ آبان ٥٨ و تسخیر سفارت آمریکا در ایران توسط دانشجویان پیرو خط امام که ٩ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رخ داد و امام خمینی (ره) آن را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول بیان کرد، است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار