معاون پارلمانی رئیس جمهوری در بازدید از زنجان:

حل پرونده هسته‌ای ایران، مهمترین موفقیت دولت تدبیر و امید بود

زنجان (پانا) - معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت، موضوع پرونده هسته‌ای ایران، یکی از مهمترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید بود که در دستور کار قرار گرفت و به نتیجه رسید و حل آن، یکی از مهمترین اتفاقات سال ۲۰۱۵ میلادی بود.

کد مطلب: ۹۶۵۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
حل پرونده هسته‌ای ایران، مهمترین موفقیت دولت تدبیر و امید بود

حسینعلی امیری در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: در شرایطی که چند قطعنامه علیه کشور، صادر شده بود حل موضوع هسته‌ای، کار ساده‌ای نبود.
وی خاطرنشان کرد: کشوری پیدا نمی‌شود که بدون جنگ و خونریزی از ذیل منشور بند هفت سازمان ملل خارج شود اما جمهوری اسلامی ایران با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، مدیریت رئیس جمهوری و توانمندی تیم مذاکره‌کننده توانست با یک قطعنامه، آثار قطعنامه‌های دیگر را از بین ببرد.
امیری با بیان اینکه گاهی تحلیل‌هایی که در خصوص پرونده هسته‌ای ارائه می‌شود از سر بی‌اطلاعی است، تصریح کرد: امروز در جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم و دولت نابخرد آمریکا تحریم‌های ظالمانه را اِعمال می‌کند اما آثار تحریم‌ها و قطعنامه‌های سازمان ملل بسیار متفاوت‌تر از تحریم‌های آمریکا است.
وی با بیان اینکه حل موضوع هسته‌ای، جایگاه ایران را در دنیا تغییر داد، افزود: امروز به غیر از چند کشور مرتجع منطقه و رژیم صهیونیستی، کشوری با آمریکا همکاری نمی‌کند و این دستاورد کمی نیست که تمام کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که ایران، کشوری مهم، متمدن، متحد، منسجم و دارای رهبری توانا و حکیم است.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: وقتی ترامپِ غیر قابل پیش‌بینی از برجام خارج شد فکر می‌کرد مسئولان ما نیز تصمیم هیجانی گرفته و از این قطعنامه خارج می‌شوند اما با درایت و حکمتی که به خرج داده شد و با صبر راهبردی در ۱۹ ماه گذشته، تمام کشورهای مقابل، خلع سلاح شده و مقاومت، اتحاد و انسجام مردم ایران نقشه‌های آنان را خنثی کرد.
وی افزود: به‌رغم همکاری کشورهای مرتجع منطقه با دشمن، لحن آن‌ها تغییر یافته و گفتند در پی تغییر نظام ایران نیستیم.

عزت بین‌المللی به مردم ایران داده شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه گرفتن حکم در دادگاه بین‌المللی علیه آمریکا نیز پرونده بزرگی بود، گفت: کشور در چنین شرایطی در دوران دولت تدبیر و امید رو به بهبود، اتحاد، انسجام و وحدت رفت و بازیافت مجدد نیروهای نظام در کنار یکدیگر، اتحاد قوای سه‌گانه، حمایت نیروهای مسلح، مقاومت مردم و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، کشور را در موقعیت بسیار برتر در دنیا قرار داد.
وی اظهار داشت: ۳۳ ماهی که در ابتدای دولت یازدهم سپری شد در تاریخ کشور بی‌نظیر است زیرا طی این مدت علاوه بر حل موضوع هسته‌ای و گرفتن حکم علیه آمریکا، رشد اقتصادی کشور از منفی به مثبت رسید، تورم تک‌نرخی شد و مشکلات رو به بهبود رفت.
امیری تصریح کرد: ملاقات‌های متعدد سران کشورهای دنیا با رئیس جمهوری در سفر سال گذشته و امسال به سازمان ملل متحد، عزتی است که خداوند به مردم ایران داده است.

تصمیم حکیمانه، مستلزم داشتن اطلاعات صحیح است.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه تصمیم‌های نادرست سبب پرداخت زمان و هم هزینه می‌شود، گفت: برای جلوگیری از این تصمیم‌ها لازم است که هر یک از مدیران در حوزه مسئولیت خود دارای تحلیل و اطلاعات باشند زیرا تصمیم درست و حکیمانه، همواره مستلزم داشتن اطلاعات صحیح است.
امیری اظهار داشت: تا زمانی که اطلاعات صحیح وجود نداشته باشد هیچ‌گاه نمی‌توانیم مدیران تصمیم‌گیر و با تدبیر در حوزه کاری خود باشیم که برای این کار باید نیم‌نگاهی نیز به گذشته داشته باشیم و بدانیم که در چه شرایطی دولت را تحویل گرفتیم.
وی با بیان اینکه کشور در اواخر سال ۹۱ و اوایل سال ۹۲ از لحاظ ملی و بین‌المللی در شرایط مناسبی قرار نداشت، خاطرنشان کرد: نرخ تورم بالای ۴۰ درصد و رشد اقتصادی نیز منفی ۶.۸ درصد بود، مسائل مربوط به انتخابات سال ۸۸ بر کشور سایه انداخته بود، نیروها و علاقه‌مندان به نظام در وضعیت شقاق و نقار قرار داشتند و تفرقه تا حد روسای قوا مشهود و ملموس بود.

پیچیدگی‌های جنگ اقتصادی، بیشتر از جنگ نظامی است.
معاون رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دشمن ۲ هدف جدی را در کشور پیگیری می‌کند که اقتصاد و فرهنگ است، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که همواره باید مسئولان به آن توجه کنند اقتصاد مقاومتی، تقویت اقتصاد و اتکا به داشته‌های داخلی است.
وی اظهار داشت: کشور فوق‌العاده‌ای از لحاظ منابع خدادادی و راهبردی هستیم.
امیری تاکید کرد: امروز باید از فردی که به دنبال سرمایه‌گذاری و کارآفرینی است استقبال شود و نگاه به این افراد از مهمترین نیازمندی‌های غیرقابل اجتناب است.
وی خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاران باید مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس، رفتار شود زیرا این‌ها رزمندگان جنگ اقتصادی هستند و پیچیدگی‌های جنگ اقتصادی بیشتر از جنگ نظامی است.
امیری افزود: اگر در زمان جنگ به فرماندهان اعتماد نمی‌کردیم نمی‌توانستند تصمیمات بزرگی گرفته و جنگ را به نتیجه برسانند و امروز نیز باید به مدیران به‌ویژه مدیران اقتصادی، اعتماد کنیم که خوشبختانه درک مشترک بین قوای سه‌گانه، اتحاد و انسجام را در شورای عالی اقتصادی کشور ایجاد کرده است.
وی با تاکید بر توجه به آموزش در اقتصاد مقاومتی، گفت: تحریم‌ها بر درآمد کشور موثر بوده اما مهم این است که درآمد محدود را مدیریت کنیم تا کشور اداره شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار